۷ عامل بسته شدن "عروق کرونر" شناسایی شدند

یکی از شایع‌ترین نوع بیماری‌های قلبی، بیماری عروق کرونر است که به قلب خون می‌رساند و در صورت بسته شدن، خون‌رسانی به قلب متوقف می‌شود.

دکتر علیرضا حسنتاش جراح قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای کاهش ابتلا به بیماری قلبی ابتدا باید عوامل خطرساز را کاهش دهیم.

وی افزود: یکی از شایع‌ترین نوع بیماری‌های قلبی، عروق کرونر است که به قلب خون می‌رسانند و در صورت بسته شدنشان خون رسانی به قلب نیز متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از این عوامل لازم است فشار خون و دیابت کنترل شود، چربی خون کاهش یابد و همچنین سیگار کشیدن متوقف شود.

وی اظهار داشت: توصیه می‌شود همهٔ افراد برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی رژیم غذایی خود را رعایت کنند و از فست فود‌ها، غذاهای پرنمک و چرب استفاده نکنند.

وی گفت: به جای استفاده از این غذاهای مضر می‌توان از سالاد، میوه و لبنیات کم‌چرب استفاده کرد تا خطر ابتلا به این بیماری کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از توصیه‌هایی که برای جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی می‌شود، انجام فعالیت‌های فیزیکی در طول روز است مثلا در اداره‌ها کارمندان برای بالا و پایین رفتن از طبقات به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: عروق کرونر ، قلب ، خون ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار