رایزنی‌های دیپلماتیک ایران و روسیه در آستانه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر

سفیر ایران در روسیه در آستانه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور دریای خزر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه  در آستانه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر با ایگور براتچیکف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور دریای خزر دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار طرفین درخصوص اجلاس آتی وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر که در دوم اردیبهشت سال جاری در مسکو برگزار خواهد شد رایزنی کردند.
 
درنشست مسکو، وزاری خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر به بررسی دستور کار اجلاس روسای جمهور کشورهای ساحلی که قرار است در سپتامبر سال2014 در آستراخان روسیه برگزار شود، خواهند پرداخت.
 
همچنین بررسی نتایج کار بر روی موافقتنامه حفظ و استفاده معقولانه از ذخایر زنده دریای خزر و موافقتنامه همکاری در زمینه هشدار و امحاء حوادث فوق العاده در دریای خزر و تبادل نظر پیرامون بیانیه و اعلامیه اجلاس آتی روسای جمهور کشورهای ساحلی، در دستورکار وزرای امور خارجه خواهد بود.
 
جمهوری اسلامی ایران و روسیه همواره در خصوص حل و فصل مسائل دریای خزر مواضعی نزدیک به یکدیگر اتخاذ نموده و بر عدم دخالت کشورهای فرامنطقه ای در این پهنه آبی تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار