رئيس انجمن صنفي مهندسين پليمر و شيمي:

لزوم بازنگري نظام آموزشي در حوزه صنعت و كسب و كار

خسروخاور گفت: نظام آموزش در حوزه كسب و كار و صنعت بايد بازنگري شود تا كارآفريني و اشتغال در كشور شتاب بيشتري به خود بگيرد و گرنه شاهد تورم بيكار خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رامين خسروخاور رئيس انجمن صنفي مهندسين پليمر و شيمي در نشست خبري چهارمين كنفرانس گردهمايي كارآفرينان برتر مهندسي و پليمر ايران با نگرش كارآفريني اظهار داشت: براي توسعه فضاي كسب و كار بايد در حوزه دانشگاه بستر مناسبي ايجاد شود تا  مهندسي شيمي و پليمر بتواند سرآمد بخشهاي مختلف حوزه صنعت و دانشگاه كشور شود.

وي تصريح كرد: دانشگاههاي كشور بايد مراكز دانش و فناوري توسعه پيدا كند تا كارآفريني رشد و شتاب بيشتري بگيرد.

خسروخاور تاكيد كرد: تشكيل انجمن صنفي مهندسين پليمر و شيمي نياز به يك تشكل صنفي منسجم و مقتدر با توجه به گسترش اين رشته از سالهاي قبل احساس مي شد. انجمن صنفي مهندسين پليمر و شيمي در اجراي ماده 131 قانون كار و آيين نامه  انجمن هاي صنفي و كانون‌هاي مرتبط و به منظور حفظ حقوق و منافع قانوني و بهبود وضع اقتصادي و اجتماعي مهندسين اين حوزه كه خود متضمن حفظ منافع جامعه است.
 
رئيس انجمن صنفي مهندسين پليمر و شيمي  گفت: اين انجمن در نهايت در سال 1387 در ايران شكل گرفت و انجمن صنفي مهندسين پليمر و شيمي دو نگاه ويژه را در حيطه صنفي حرفه اي و توليد كننده محصولات پتروشيمي مورد تاكيد قرار مي هد.

خسروخاور يكي از نيازهايي كه در جامعه امروزي مطرح است جذب نيروهاي كارآمد و متخصص دانشگاهيي است متاسفانه در بدنه دولت جذب نيرو امكانپذير نيست و در حال حاضر به حداقل رسيده است بايد بخش خصوصي در كشور تقويت شود. و اين موضوع نياز به بازنگري در حوزه كسب و كار دارد.

رئيس انجمن صنفي مهندسين پليمر و شيمي گفت: اين انمجن حدود 100 نفر نيروي حقوقي و 200 نفر اعضاي حقيقي دارد.

وي، كميته صنعت(ارائه مشاوره، ارتقاي مهارت كاركنان، انتقال فناوري در صنعت مهندسي پليمر و شيمي)، كميته روابط بين الملل( همكاري با انجمن ها و مراكز علمي و پژوهشي مرتبط و معتبر خارج از كشور)، كميته توسط حرفه اي ، كميته علمي و انتشارات كتابهاي تخصصي حوزه مهندسي شيمي و پليمر و كميته نوآوري ارتقاي فناوري، انتقال تكنولوژي و نوآوري در فناوريهاي مورد استفاده در صنعت مهندسي شميمي و پليمر را  از اهداف اين انجمن برشمرد.

خسروخاور همچنين ايجاد نظام مهندسي پليمر و شيمي ايران، ايجاد نظام مهندسي پليمر و شيمي ايران، حمايت و دفاع از حقوق و منابع صنفي و حرفه اي اعضا، تهيه بانك اطلاعات صنعت پليمر و شيمي كشور به منظور بررسي و شناخت مشكلات و اراده راه حل، ايجاد ارتباط با مراكز علمي و پژوهش داخلي و خارجي را نيز از ديگر اهداف اين انجمن ذكر كرد.

وي تدوين قوانين و آيين نامه هاي نظام مهندسي پليمر و شيمي ايران، بازنگري سرفصل دروس مهندسي شيمي با نگاه توليد تكنولوژي و كارآفريني، برگزاري همايش‌هاي سالانه تقدير ئ تشكر از كارآفرينان برتر صنعت، تفاهم نامه با انجمن مهندسي شيمي، برگزاري ميزگردهاي تخصصي مرتبط با صنعت و انتشار كتابهاي تخصصي در حوزه مهندسي شيمي و پليمر و حمايت از نويسندگان را از دستاوردهاي اين انجمن عنوان كرد.

گفتني است كه چهارمين گردهمايي كارآفرينان برتر مهندسي و پليمر ايران با نگرش كارآفريني در روز چهارشنبه(27) فرووردين ماه سالجاري در هتل اوين سالن كوه نور با حضور مسولان وزارت نفت و صنعت و معدن و تجارت برگزار مي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار