یک عضو شورای شهر با تاکید بر رونق نمایشگاه بیست‌و هفتم:

زمینه حضور خانواده‌ها در "نمایشگاه کتاب" فراهم شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تهران با تاکید بر فضای پررونق نمایشگاه بیست‌وهفتم در نتیجه ایجاد امیدواری گفت: باید زمینه حضور خانواده‌ها و جوانان در این رویداد فرهنگی فراهم شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل ازستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ "غلامرضا انصاری" عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: به اعتقاد من این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با دوره‌‌های گذشته بسیار متفاوت خواهد بود زیرا هم امید در میان صاحبان اندیشه و فکر ایجاد شده است و از سوی دیگر شاهد ثبات نسبی در قیمت کاغذ، کتاب و هزینه‌های چاپخانه هستیم. از رو به نظر می‌رسد شاهد نمایشگاه خوب و پررونقی خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که باید زمینه حضور و دسترسی همه‌ اقشار جامعه به ویژه دانشگاهیان و صاحبان اندیشه و فکر به کتاب فراهم شود، گفت: از سوی دیگر یکی از پیشنهادهای من جدی‌تر گرفتن زمینه تضارب آرا میان اهالی مطبوعات و سیاست‌مداران در این رویداد فرهنگی است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که باید زمینه حضور خانواده‌ها و جوانان نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فراهم شود، افزود: از آن جا که سرانه مطالعه در کشور ما پایین است، با هر روشی که بتوانیم، باید سعی کنیم توجه مردم را به کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر کنیم تا در نتیجه انس آنها با کتاب افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شورای شهر تنها مدیریت شهری نیست، اظهار کرد: شورای شهر تهران با توجه به تاثیر تصمیماتش در جامعه، تا کنون نیز توجه ویژه‌ای به کتاب و کتاب‌خوانی داشته و فعالیت‌های گسترده و اختصاص اعتبار به نشر نیز حاکی از اهمیت این حوزه برای اعضاست.

انصاری ادامه داد: مدیریت شهرداری با فراغ بال در خدمت فرهنگ است و تا کنون نیز جلسات مشترکی با مسئولان فرهنگی دولت داشته‌ایم و جلسات هم‌اندیشی دیگری نیز با وزیر محترم فرهنگ‌وارشاد اسلامی خواهیم داشت تا این تعامل دوجانبه به ارتقای نشر کشور کمک کند.

وی در ادامه میزان مطالعه روزانه خود را 2 تا 3 ساعت عنوان کرد و گفت: مطالعه بخشی از زندگی من است و سعی می‌کنم روزی 2 تا 3 ساعت درباره مسائل اجتماعی، سیاسی و اندیشه در کنار حوزه کاری‌ام،مطالعه داشته باشم.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب ، نمایشگاه ، شورا ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.