گسترش پوشش بیمه‌ای از محل منابع حاصل از انصراف یارانه‌ها

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: منابع گسترش پوشش بیمه به طور عمده از محل انصراف یارانه‌ها و مربوط به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی در حاشیه همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی در جمع خبرنگاران گفت: طبق آمارهای ارائه شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و بودجه ریاست جمهوری در حال حاضر 5الی 6میلیون دفترچه بیش از جمعیت تحت پوشش در دست مردم وجود دارد که برنامه دولت ساماندهی این دفترچه‌ها و تقویت آنها است. 

وی افزود: تعداد کسانی نیز که برآورد شده فاقد دفترچه‌های بیمه هستند نیز 6میلیون نفر است که منابع گسترش پوشش بیمه‌ای برای این افراد به طور عمده از محل انصراف از دریافت یارانه‌ها خواهد بود و مربوط به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است.

ربیعی در ادامه در خصوص تسهیلاتی که ممکن است به افراد انصراف دهنده ارائه شود اظهار داشت: افرادی که انصراف می‌دهند با توجه به بضاعتشان در سایت‌هایی نامشان ثبت می‌شود تا از برخی مزایا بهره‌مند شوند هرچند این افراد با اقدام خداپسندانه‌شان از دریافت یارانه به طور حتم از اجر معنوی برخوردار خواهند شد.

ربیعی همچنین در خصوص بحث اشتغال در کشور گفت: برای خروج از بیکاری انباشته شده‌ای که طی سال‌های اخیر و با نرخ رشد منفی ایجاد شده نیازمند سالانه یک میلیون شغل در کشور هستیم که دراین خصوص توجه به مشاغل کوچک و خانگی و همچنین تمرکز بر روستاها و توسعه مشاغل روستایی مورد نظر است که در خصوص توسعه مشاغل روستایی بیمه درمانی روستاییان نیز به عنوان عاملی تشویقی تقریباً مجانی شده است همچنین درخصوص بیمه اجتماعی بازنشستگی روستاییان نیز منابعی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.به طور کلی توجه به مسائل روستایی به منظور حضور روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از اولویت‌های ما در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص توزیع جدید سبد کالا نیز خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای توزیع جدید سبد کالا در اردیبهشت‌ماه نداریم زیرا هنوز هیچ تصمیمی از سوی دولت در این خصوص اخذ نشده است.
 
انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار