مطالعات نشان می‌دهند

زنان بیش از مردان تمایل به مصرف غذا دارند

مطالعات نشان می‌دهند که در هنگام ورزش و تحرک بدنی از جمله در فعالیت‌های خارج از منزل، زنان بیش از مردان تمایل به مصرف غذای بیشتر دارند.

مصطفی گرجی استادیاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: نباید از مزیت‌های ورزش و فعالیت بدنی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن و همچنین پیشگیری از برخی اختلالات روحی، روانی و نیز تقویت اعتماد به نفس و خود باوری غافل شد.

وی گفت: البته بعد از ورزش به ویژه در ورزش‌های شدید و طولانی مدت، ممکن است میل به مصرف غذا بیشتر شود که این موضوع تقریبا طبیعی بوده و جای نگرانی خاصی ندارد.

گرجی یادآور شد: ذکر این نکته ضروری است که پس از ورزش و فعالیت بدنی، مجاز به پرخوری و استفاده از هر نوع ماده غذایی نیستیم.

وی با اشاره به تمایل به مصرف غذا پس از ورزش کردن، تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که در هنگام ورزش و تحرک بدنی از جمله در فعالیت‌های خارج از منزل، زنان بیش از مردان تمایل به مصرف غذای بیشتر دارند.

گرجی خاطر نشان کرد: برخی از مطالعات نشان داده‌اند که در هنگام ورزش و تحریک بدنی، زنان زود‌تر از مردان کالری سوزانده و انرژی از دست می‌دهند که این موضوع ممکن است دلیلی بر افزایش تمایل زنان به مصرف غذا در هنگام پس از ورزش کردن باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، غذا ، کالری ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار