استقبال نویسنده "نردبام آسمان" از آثار قومیتی

حامد عنقا گفت: پرداختن به زندگی اقوام مختلف با آداب و رسوم متفاوت به دلیل گستردگی فرهنگ امری دشوار است.

حامد عنقا نویسنده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران با اشاره به این‌که بعضی از انتقادها به فیلمنامه‌های قومیتی فیلم را از فضای واقعی دور می‌کند گفت: در کشور ما اقوام مختلف با آداب ورسوم متفاوت وجود دارد که به دلیل گستردگی فرهنگ‌ها پرداختن به زندگی آن‌ها اموری دشوار است.

 وی افزود: نویسندگان و فیلم‌سازان قصرهای مختلفی که زاییده‌ی خلاقیت ذهن و استفاده از جریان‌های پیرامون آن‌ها است، روایت می‌کنند و به طور طبیعی در هر داستان علاوه بر شخصیت مثبت، شخصیت منفی نیز وجود دارد.

عنقا ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مسؤلان و هنرمندان برای فرهنگ سازی در پذیرفتن کمبود‌ها خاطرنشان کرد: هیچ هنرمندی قصد تخریب شخصیت‌ یا قومی را ندارد. افزودن بر این برای معرفی و شناساندن اقوام مختلف به مردم باید فیلم و مستند فراوان ساخته شود و بدون شک تأثیرات مثبت چنین کارهایی خیلی بیشتر از کاستی آن‌هاست.

نویسنده"نردبام آسمان" تصریح کرد: تلویزیون به عنوان یکی از دستگاه‌های فرهنگی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و مسئولان، برنامه سازان و فیلم‌سازان با توجه به شرایط و ضوابط موجود عملکرد خوبی را از خود ارائه داده‌اند.

به نظر من با زیاد شدن فضای انتقادی پیرامون آثار قومیتی عملکرد تلویزیون و هنرمندان ممیزی می‌شود.

عنقا در پایان با تأکید بر اهمیت چگونگی پردازش فیلم‌نامه با موضوع قومیت‌ها گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن سریال تاریخی معاصر مرتبط با مردم خوزستان به ویژه عشایر آن‌ها هستم. سعی می‌کنم با مطالعات زیاد و درک شخصیت‌ها فیلم‌نامه‌ی قابل قبولی ارائه دهم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار