مقايسه GALAXY S5 در برابر GALAXY S4 / مدل قبلي زياد موفق نبود؟!

اگر دوست دارید تفاوت‌های گلکسی S5 و گلکسی S4 سامسونگ را بدانید و بررسی پرچمدار جدید سامسونگ را بخوانید همراه دریچه باشید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ دوشنبه 5 اسفند سال 92 بود که سامسونگ در نمایشگاه MWC 2014 و در مراسم Unpack از نسل پنجم تلفن گلکسی اس خود رونمایی کرد. تا قبل از این شایعات و گمانه زنی‌های بسیاری در مورد پرچمدار جدید سامسونگ یعنی Galaxy S5 درخبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری منتشر می‌شد، اما بعد از معرفی توسط سامسونگ کمپانی کره‌ای، یأس و نا امیدی خیلی از کاربران را شاهد بوده‎ایم چرا که تصورات از گلکسی اس 5 یک گوشی افسانه‌ای را ساخته بود. این کهکشان پنجم، 22 فروردین 1393 وارد بازار شد و اکنون هم قصد داریم پرچمدار قبلی و جدید را در رو به روی هم قرار دهیم تا ببینیم کم و کاستی‌ها کجاست و چه قابلیت‌هایی بر روی این غول جدید سوار شده است.



اگر بخواهیم مختصراً تفاوت‌های این گوشی هوشمند را با نسخه قبلی آن بیان کنیم از اضافه شدن سنسور تشخیص اثر انگشت و یکپارچه شدن آن با دکمه Home، سنسور تشخیص ضربان قلب، دوربین اصلی تقویت شده و کسب گواهینامه IP67 خبر می‌دهیم که در ادامه به هر یک از این فابلیت‌ها خواهیم پرداخت.



طراحی
از لحاظ ظاهری Galaxy S5 و Galaxy S4 شباهت زیادی به یکدیگر دارند مثل بدنه پلاستیکی اما مقاوم در برابر نفوذ مایعات و گرد ‌و‌ غبار به داخل دستگاه! تنها تغییری که چشم هر کاربر را به خودش جلب می‌کند طرح دانه دانه‌ای است که در پشت تلفن بکار رفته است. همین طور لبه‌های این کهکشانی پنجم انحنای کمتری نسبت به مدل‌ S4 دارد که این مورد باعث خوشحالی بسیاری از کاربران و ناراحتی اندکی از کاربران را به دنبال داشت.





صفحه نمایش
اختلاف بین صفحه‌نمایش S5 و S4 دیگر نیازی به توضیح خاص ندارد، چرا که فقط کافی است این دو گوشی را مقابل یکدیگر قرار دهید و نظاره‌گر تفاوت‌ها و تفاوت‌ها شوید. صفحه‌نمایش اَمولد به کار گرفته شده در S5 نه تنها رنگ مشکلی عمیق را حفظ کرده، بلکه سفیدی را نیز به شکل واقعی نمایش می‌دهد، همین موضوع باعث شده تا وبگردی، سرگرمی و لذت تماشای ویدیو در این گوشی هوشمند بهتر از همیشه نمایان شود.





دوربین
این بار سامسونگ از سنسور 16 مگاپیکسلی برای پرچمدار خود استفاده کرده است. این دوربین کیفیت بسیار بالایی دارد و علاوه بر آن فوکوس اتوماتیک آن بسیار سریع بوده به طوری که فقط 0.3 ثانیه زمان نیاز دارید تا روی سوژه مورد نظر فوکوس کنید. ناگفته نماند که نرم‌افزار دوربین، کلیه امکانات و قابلیت‌های گلکسی S4 را در خود جای داده و علاوه بر آن، پذیرای چند قابلیت جدید دیگر هم بوده که یک نمونه آن ساده شدن رابط کاربری است. قابلیت HDR یا High Dynamic Range مخفف عبارت گستره دینامیکی است که در S5 شما را قادر می‌سازد تصاویری با گستره دینامیکی بالاتری بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقاط عکس نسبت به عکس‌های معمولی ثبت کنید. گلکسی S4 هم از حسگر ساخت شرکت سونی استفاده کرده بود و نسخه کوآلکامی یعنی I9505 از تراشه‌ی ساخت کوآلکام بهره می‌برد.



طول عمر باتری در S5 و S4
به بخش بحث برانگیزی می‎رسیم، سامسونگ حکایت از افزایش طول عمر باتری و بهبود عملکرد آن در پرچمدار جدیدش دارد چرا که سامسونگ این بار از یک باتری 2800 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده و در کنار آن هم حالت نر‌م‌افزاری Power Saving Mode را قرار داده است تا مصرف انرژی به شکل بهتر و صحیح‌تری از گذشته مدیریت شود. یکی از مشکلات اصلی نسل قبلی پردازنده اکتا که در تلفن گلکسی اس 4 مورد استفاده قرار گرفته بود،‌ مصرف بیش از حد انرژی و در نهایت کاهش طول عمر باتری را به همراه داشت.





کالبدشکافی گلکسی S5
در یک کلام کالبدشکافی‌ها نشان می‌دهد که تعمیر گلکسی S5 کار دشواری است. همین طور گزارشات حاکی از آن دارند که خارج کردن نمایشگر S5 کار بسیار دشواری است چرا که سامسونگ از نوعی چسب خاص برای اتصال صفحه نمایش به پنل استفاده کرده است. بعد از خارج کردن صفحه نمایش، جداسازی سایر قطعات دیگر کاری آسان و راحتی است، اگر قصد خرید این پرچمدار محبوب را دارید باید امیدوار باشید که روزی نیاز به تعمیر این گوشی نداشته باشید چون، جداسازی تمام قطعات داخلی گوشی بیش از یک ساعت به زمان نیاز دارد! البته در این مورد شخصا به سامسونگ حق می‌دهم چرا که S5 ضد آب، ضد گرد و غبار بوده که توانسته استاندارد IP67 را در این زمینه کسب کند و باید گوشی محکم و غیر قابل نفوذ آب و گرد و خاک باشد.

هر چند سامسونگ گفته که S5 به داخل آب بیفتد مشکلی ندارد، اما نباید آن را زیر آب نگاه داشت.

 



و در پایان آماری از فروش
گلکسی S5 رکورد فروش روز اول S4 را شکست و توانست فروشی بین 30 تا 100 درصد بیشتر از گلکسی S4 را در روز نخست تجربه کند.
فروش گلکسی اس 5 به طور رسمی روز جمعه در 125 کشور جهان شروع شد و در مدت زمان کوتاهی نیز 25 کشور به 125 کشور موجود اضافه خواهند شد. سامسونگ ادعا کرده تاکنون سفارش فروش میلیون‌ها دستگاه از این گوشی را دریافت کرده است و به قول مقامات این کمپانی، بازار هنوز اشباع نشده است.
در برخی کشورها، صف‌های طولانی جلوی فروشگاه‌های سامسونگ برای خرید گلکسی اس 5 تشکیل شده که در تصویر زیر قابل مشاهده است که برخی افراد آن را به صف‌های خرید آیفون تشبیه می‌کنند.


(هلند)


(مالزی)


همراه وبگردی ٢٠:٣٠ و دریچه مجله خبری باشید






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
من اس 4 دارم با آپدیت شدن اندروید به 5 خیلی بهتر شده از اس 5 بهتر شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
من اس4 دارم ازش راضیم دوربینش از سونی زد وان بهتره
France
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
سلام اين دوتا گوشي هر دو خوبن به نظر من گوشي ها رو با هم مقايسه نكنيد دوستان من مسلما وقتي سامسونگ نسخه اس ٥ رو وارد بازار كرد يني اين گوشي از نسخه قديم بهتر برا من يه چيز سواله اينكه سرعتش چرا از ايفون ٥ اس ك ديرتر ب بازار اومده پايين تره حتي دوربينش ولي در مجموع خوبه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
سلام دوستان اگه از شارژ نگه نداشتن اس4 راضی نیستید باید بگم اس4 هشت هسته ای هم شارژ خوب نگه میداره هنگ نمیکنه اگه بخواین با اس5 مقایسه کنید که از اونم جمع هشت هستش بیشتر میشه
من اس4 چهار هسته داشتم نمیگم بده ولی هشت هسته یه چیز دیگست
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۱:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
همه ی نظراتو خوندم ولی آخر نفهمیدم s4 بهتره یاs5
توروخدا یکی راهنماییم کنه کدومو بخرم تو دو راهیم
Iran (Islamic Republic of)
mostafa
۱۷:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
اونایی که میگن اس 4 از اس5 بهتره همشون دروغ میگن ول کنین بابا قرار نیس که تا 50 سال گوشیتون بهترین گوشی دنیا باشه
Afghanistan
سهیل
۱۲:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
طوری که نظرات تمامی دوستان خوندم همه از گلکسی S4 راضی هستن و خودم هم گلکسی S4 دارم و واقعا ازش راضیم و اگه کسی ازم نظر بخواد حتما بهش می گم S4 بگیر چون هم قیمتش مناسبه و هم تفاوت چندانی نداره ، و مهمتر اینکه اصلا هنگ نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
اس 5عاليه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
اس 5عاليه
Iran (Islamic Republic of)
arsalan
۱۳:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
س من بین s4.s5.نوت3موندم کدومشو بخرم خدایی کمکم کنید دوربین واسه من مهمه
Iran (Islamic Republic of)
robert
۲۲:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
سلام.به نظر من بهترین گوشی ساده و بی درد سر دوازده دو صفر هست.
اون گوشی هایی که دوربین جلو دارن همشون جاسوسی هستن و خیلی راحت امکان داره از اطلاعات شخصی گوشی شما سو استفاده بشه.لطفا درباره این گونه گوشی ها بیشتر تحقیق کنید.
Iran (Islamic Republic of)
uvrujak
۲۱:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
سلام.من s4داشتم خیلی زود شارژ خالی میکرد.الان به نظرتون s5بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۴
با سلام من اس 5 دارم خیلیم ازش راضیم واقعا عالیه !
Iran (Islamic Republic of)
Fati
۲۰:۵۵ ۲۹ تير ۱۳۹۴
به نظر من اس4 خیلی از 5 بهتره چون اس5 فقط گیر میکنه لمسش نمی گیره خیلی هم کلفته خوشم نمی یاد در هر صورت 4 خیلی بهتره عالیه
Romania
teresa
۱۷:۲۰ ۰۴ تير ۱۳۹۴
سلام بچه ها به من واقعااا بگین s4بهتره یاs5همه نظراتم خوندم هرکی یه چیز میگه خواهشا کمک کنین میخوام بدونم کدوم شارژ خوب نگه میداره و هنگ نمیکنه دوربینشم که گفتن زیاد فرق نداره راستی کدومشونم خوشگل تره اینا رو بهم بگین واقعا لطف بزرگی بهم کردین
Iran (Islamic Republic of)
امیر علیزاده
۱۵:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
اس ۴ به هیچ وجه ایراد نداره من یه ساله دارمش و از هر لحاظ ازش راضیم همش سامسونگ و فایو روی فور اومده هیچ وقت اینجوری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۲۱:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
من خودم اس4 دارم واقعا عالیه
ولی واسه خواهرم میخان اس5 بخرن
ولی اس4 واقعا عالیه!!!!!!!!! اصلنم هنگ نمیکنه!!
زنده باد اس4
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
ببین الینا خانوم دنبال z1نرو تا وقتی سامسونگ هست
Iran (Islamic Republic of)
الینا
۱۲:۰۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
منم بین این دو تا و سونی z موندم اما جاهای دیگه چندتا از بچه ها گفتن s5 هنگ میکنه فقط دوربینش خوبه که داداش من s4 داره هم دوربینشو خیلی قبول دارم هم راضیه حالا موندم کدومو بخرم؟؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ساسان معین
۱۰:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام . ممنون از راهنمایی شما دوستان . من خود s4 چهار هسته 4g دارم خیلی هم ازش راضیم
Iran (Islamic Republic of)
تسنیم
۱۳:۵۱ ۱۳ دی ۱۳۹۳
اس5خیلی خوبه ولی اس4عالیه;-):-):-)
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۱۰:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۳
سلام.به نظر من سامسونگ بخر S4من الان یک ساله دارم ازش خیلی راضیم هر امکاناتیم ازش میخوام داره.
Iran (Islamic Republic of)
nasibe
۱۱:۵۶ ۰۵ دی ۱۳۹۳
سلام دوستان.من سونی دارم بد نیست میخوام گوشیه جدید بخرم و الان خیلی خوشحال میباشم.عایا ایفون بخرم یا سامسونگ؟اگه سامسونگ رو پیشنهاد میکنید s4 بهتره یا s5 ؟پلیز راهنماییم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۵۰ ۰۱ دی ۱۳۹۳
سلام دوستان
من اس4 دارم خیلی هم راضیم وامکاناتش نسبت به اس5 بهتره و برابره پس مفتکی پولتون رو حروم نکنین من پول زیادم دارم اینم گفتم بخاطر اون دوستمون که میگفت پول ندارین میگین اس4 بهتره دوربینشون یکمی فرق داره اما اونم ارزشش رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۵۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
اس4 از آیفون هم بهتره چه برسه به اس5
United States of America
mamad
۲۳:۳۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
slm
ye n73 daram taviz ba note 4


nabooood????
United States of America
hosi
۱۸:۳۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۳
pole s5 nadarin migid cherte vaqean goshi khobie kheli khobe bekhoda
Iran (Islamic Republic of)
کرمی
۱۶:۰۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
اس4 بخر حالشو ببر
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۲۱:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۳
من که s4 دارم راضیم خیلی.تازه ظاهرش از s5 خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۹:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۳
من گلکسی S4 دارم واقعابی نظیره
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۲۰:۰۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۳
s4444444444444444 من دارم راضیم فقط نون نمیخره صبحا
Iran (Islamic Republic of)
Fi Fi
۱۰:۴۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۳
سلام،من واقعا دو دل بودم که s4 بخرم یا s5
s4 و بخاطر اینکه هرکی خرید کرده بود راضی بوذ و s5 چون جدیدتر بود یکم دودلم کرده بود که با توجه به بررسی هایی که انجام دادم نمیشه گفت s5 گوشیه بدیه ولی به نسبت اینکه 1سال بعد از s4 اومده فرق خاصی نکرده جز اینکه یه مقدار پردازنده ش قویتره.پس ترجیح میدم s4 بخرم بنظرم خوس دست تر هم هست.بازم مرسی از همه ی دوستان خوبم
Iran (Islamic Republic of)
زندگی
۰۹:۴۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
من حدود یک سال اس4 دارم خداییش خیلی بهتره این اس5 اس5 فقط بخاطر اثر انگشت و ضربان قلب که قیمتش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
amir
۰۲:۲۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
نظرتون در موردnote4چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۵:۳۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۳
S4 ،خیلی خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۰:۵۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۳
با سلام ی راهنمایی خوب میخواستم در مورد سامسونگ s5 و s4
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۰۶:۲۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
سلام خدمت دوستان خدایش اس4بهتره گوشی خیلی خوشکل وخوش دستیه.اس5 نخرید.هم آیکوناش مسخرس هم بدقوارس.تفاوت دوربینم درحدتفاوت قیمتش بااس4نیست خیالتان راحت آنچنان فرقی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۰۶:۱۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
سلام خدمت دوستان خدایش اس4بهتره گوشی خیلی خوشکل وخوش دستیه.اس5 نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۲۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
با سلام.
به نظر من اگه پولتون رسید فقط note 4 بخرید.
S4 و s5 گرد پای note 4 هم نمیشن . از هر
لحاظ که بگین. باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۵ دی ۱۳۹۳
واقعا؟من بین s4 وs5 شک داشتم .این نت 4 چیه گفتین ادمو از دو راهی خارج میکنید وارد 3 راهی میکنید چرا عایا؟
United States of America
علی گراوند از ایلام شهر سرابله اصلیت لرستان
۲۲:۰۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
سلام شب روزتون بخیر من نهs4 دارم نه s5 ولی مقایسشون کردم هردوشوشون خوبن لحاض اینکه خوشدستند ولی s5 سیستمش کاراعیش کیفیتش خیلی عالیه امروز فردا نکن بخرش مبارکه
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۱۷:۰۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
من میخواهم گوشی بگیرم به نظر شما س4 بگیرم کسایی که موافقن لایک بزنن ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۰۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
عشقست فقط سامسونگ حالا چS4یاS5 فرقی نداره مهمه اینه که پرچمدار همه گوشیهاست
Afghanistan
سعید
۱۵:۰۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۳
اس4 حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ليلا
۱۶:۱۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
من s4دارم و واقعا عاليه اندازشم خيلي خوبه و به نظرمن بهترين گوشيه.
Iran (Islamic Republic of)
رامون
۱۱:۴۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
دوستان به نظرتون s4بخرم يا s5 چه فرقي باهم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
من خودم s4 دارم و برادرم s5 گوشیه خوبیه اما سه تا بدی داره
ایکوناش خیلی بچه گونس روشنش میکنی سامسونگو رنگی میاره
صفحش نسبت به اس 4 خیلی صفیدو کم رنگه و خیلی زمخت وبی قواره
تر از s4 یک اینچ بزرگ تره اما در کل یک بند انگشت بزرگ تره.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۵:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
من هم خودم و هم همسرم کارشناس ارشد سخت افزار و کامپیوتر هستیم و واسه کارمون نیاز به یه گوشی با قدرت و سرعت و آیکونهای عالی داشتیم که واقعا s5 بی نظیر بود این آقای محترم موبایل فروش هم بهتره یه مقدار تخصصی تر نظر بدن...سامسونگ همتا نداره و s5 جدا یه غوله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
خداییش s4 هم قشنگ تره و هم آیکون های اون زیبا تر از گلکسیs5 است.
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۹:۲۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
میگن باطریش زود خالی میکنه آخه؟:(
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۲۰:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
حرف نداره s5
Singapore
tIONA mOBILE ARJA
۲۱:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
باسلام خدمت همه دوستان عزیز
بنده خودم مغازه موبایلفروشی در شمال تهران دارم
سامسونگ S4بیشتر پسند مردم است وگرانی S5با طراحی بیریختش فقط بخاطر سنسور اثر انگشت هست که زیاد کاربردی نیست وضد اب بودنش که هیچکدوم ماها در استخر زندگی نمیکنیم و قرار نیست حتی اگر گوشی ضد آب هم داشته باشیم بکنیم توآب!!
دوربین S5هم زیاد تفاوتی نداره و تغییر آنچنانی نکرده وفقط از لحاظ پردازنده قوی تر است ولی ما که از S4هنگ ومشکلی ندیدم
انشالله موفق باشید
S4بهتره هم از لحاظ زیباییش هم خودش:)
Iran (Islamic Republic of)
ورورجک
۲۲:۰۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
خب حالا کدومشون بهتره؟
Kazakhstan
امین
۰۲:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
سامسونگ دردنیا حرف اولومی زنه زنده با د سامسونگ s4
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۳
نسبت به s4 ک حدودا یک سال قدیمی تره چیز جدیدی نداره
Iran (Islamic Republic of)
rooli
۱۸:۴۲ ۲۴ تير ۱۳۹۳
فک میکنم s4 خیلی خوشگله ولی
S5 فقط امکاناتش خوبه
ولی من قصد دارم بخرم
حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۳ ۲۰ تير ۱۳۹۳
سلام من s5 دارم خیلیم خوبه دوستمم s4 داره میشه تفاوت دور بیناشونو با هم مقایسه کرد s5 , واقعا خداس
Iran (Islamic Republic of)
دایی
۲۱:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
سلام خداییش اس5 زشت تره اس 4 ناز تره زیباتره این اس5 اس5 میگن اینه
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۵:۱۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
کسی که در این مورد نظر میده باید خودش سر از سخت افزار در بیاره امثال شما گوشی رو فقط واسه ظاهر دستشون میگیرن نه واسه کارایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۳
کسی ازشما(باران)نظرنخاست(فهمیدیم ازسخت افزارسردرمیاری)
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۶:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۳
تو ایران اومده
Iran (Islamic Republic of)
sipan
۱۶:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
به نظر من ملاک مهم برای خرید یک گوشی دوربین عالی و سخت افزاری خوبه. که نوکیا تو دنیا حرف اولو میزنه من خودم لومیا 1020 دارم. بخدا از هر لحاظی که بگین عالی عالیه.
Iran (Islamic Republic of)
hossein
۱۲:۵۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۳
عزیزم شما قطعا یبار سامسونگ یا آیفون تو دستت نگرفتی که لومیا رو با اینا مقایسه میکنی اصلا قابل قیاس نیست مثل مقایسه چرتکه و ماشین حساب مهندسی میمونه
Iran (Islamic Republic of)
sipan
۱۶:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
سامسونگ هر کاری بکنه نمیتونه از لحاظ دوربین و سخت افزاری از نوکیا بهتر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۵:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
پولت نمیرسه بخری چرا تو سر مال میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
jojo
۱۵:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۳
خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
کی تو ایران می اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Kazakhstan
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۳
اخه دوستانی که منفی دادن به چی منفی دادن؟؟؟!!!
آخرین اخبار