عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

نوک پیکان "دارو‌های ماهواره‌ای" به سمت سلامت مردم است/با عوامل داخلی تبلیغات ماهواره‌ای برخورد شود

متاسفانه کشته شدن ۳ نفر بر اثر مصرف داروهای ماهواره‌ای حقیقت بسیار تلخی است که حاکی از فریب مردم توسط این تبلیغات است.

دکتر شهلا میرگلو بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خبر کشته شدن ۳ نفر از هموطنان بر اثر مصرف داروهای ماهواره‌ای نشان دهنده این واقعیت است که مردم فریب این تبلیغات را خورده‌اند، وگرنه چطور می‌شود دارویی را مصرف کرد که هیچ اطلاعاتی از آن در اختیار نداریم و پزشکان هم از تجویز آن برحذراند. عقل سلیم حکم می‌کند تا زمانیکه از صحت چیزی مطمئن نیستیم، سراغ آن نرویم، اما تبلیغات این دارو‌ها در ماهواره به خصوص به گونه‌ای است که فرد شیفته آن شده و تصمیم عاقلانه را فراموش می‌کند و غافل از اینکه این تبلیغات سلامت وی را هدف گرفته است، جان خود را در خطر مصرف چنین داروهایی قرار می‌دهد که مرگ ۳ نفر از هم وطنان حاکی از فریب تماشاگران اینگونه تبلیغات است. 

وی تصریح کرد: اگر کانالی از وابستگان به این تبلیغات و سوداگران آن در داخل کشور یافت شود، به شدت مجاری قانونی با آن برخورد خواهند کرد. 

وی تصریح کرد: مردم باید آگاهانه با این موضوع برخورد کنند و بدانند تبلیغاتی که در آن توجهی به استاندارد‌های دارویی و غذایی نشده است جز تهدیدی برای سلامتی آن‌ها به حساب نمی‌آید. البته نباید فراموش کنیم که زمینه فرهنگی و بستر آموزشی در این مقوله بسیار کم رنگ بوده است و باید مردم نسبت به خطرات این دارو‌ها آگاه شوند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار