مشهد/

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی: فشارهای غرب ایران را به یک قدرت هسته‌ای تبدیل کرده است/ حوزه هسته‌ای یک حوزه صنعتی تک محور نیست

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: فشارهای غرب باعث شده تا صنایع دفاعی کشور به یکی از قدرتمندترین صنایع دفاعی دنیا تبدیل شود، همچنین ایران را به یک قدرت هسته ای مبدل ساخته است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در در خصوص لزوم ایستادگی در موضوع هسته‌ای، گفت: انقلاب اسلامی به خاطر این که مردم نمی‌خواستند تحت سلطه استبداد داخلی و خارجی باشند شکل گرفت، استقلال و آزادی دو وجه اولیه شعار انقلاب بود که نفی سلطه‌پذیری را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: معنی ندارد که عده‌ای پیدا شوند و به ملتی که باهوش، توانمند و دارای ظرفیت‌های علمی هستند، بگویند ما صلاح نمی‌دانیم شما به این قدرت، علم و جایگاه دست پیدا کنید؛ این به معنای نفی استقلال یک ملت است.

این نماینده مجلس افزود: چنانچه در این گام عقب بنشینیم آنان در تمام حوزه‌های زندگی، همچون جایگاه قومی و مذهبی دخالت می‌کنند؛ همان طور که می‌بینیم در بحث حقوق بشر، یک اصل اساسی و اسلامی که مخالفت با هم‌جنس‌گرایی است، فشار می‌آورند تا بپذیریم.

وی تأثیر ایستادگی را بر فرهنگ عمومی جامعه، را ایجاد فرهنگ عزت خواهی و خودباوری دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ بندگی فقط در مقابل خدا و اعتماد به ‌نفس، عناصری است که در ملت ایران وجود داشته و الهام‌بخش برای ملت‌های جهان شده است به همین خاطر است که نظام سلطه بین‌الملل از ملت ایران کینه دارد.

قاضی‌زاده در خصوص تأثیرات اقتصادی پیشرفت هسته‌ای کشور، ابراز داشت: حوزه هسته‌ای یک حوزه صنعتی تک محور نیست، حوزه‌ای از دانش است که بر تمام انشعابات علوم تأثیر می‌گذارد. چنانچه زمانی بخواهیم آلودگی هوا را کنترل کنیم، راه آن از تولید انبوه برق هسته‌ای می‌گذرد، بخش عمده‌ای از مسیر تمام علوم از تکنولوژی هسته‌ای می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه آن مسیری که بر روی ما بسته‌اند در واقع مسیر علم و تکنولوژی است، تأکید کرد: جوانان ما می‌توانند با کسب علم برتر و تبدیل آن به تکنولوژی، هر چه سریع‌تر به مقاوم‌سازی اقتصاد کمک کنند.

وی ادامه داد: شهید، الهام‌بخش است به خصوص چنانچه دانشمند باشد؛ شهدای علمی نشان دادند که انسان می‌تواند سال‌ها زحمت بکشد، سرمایه عظیم ملی در عرصه بین‌الملل فراهم و همه را برای رضای خدا فدا کند. این راه روشنی است که شهدای هسته‌ای به ما ارائه کردند و امیدواریم ما نیز بتوانیم پیروان خوبی برای آن‌ها باشیم.

انتهای خبر/ش

برچسب ها: غرب ، هسته ای ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.