لاریجانی پیش از ترک تهران به مقصد مینسک:

مواضع ایران و بلاروس درباره مسائل منطقه‌ای به هم نزدیک است

رئیس مجلس پیش از ترک تهران به مقصد مینسک گفت: نظرات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در خصوص مسائل منطقه‌ای نزدیک است و تلاش می‌شود تا در این سفر روابط میان تهران و مینسک گسترده‌تر شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه 27 فروردین ماه تهران را به مقصد مینسک پایتخت بلاروس با هدف دیدار و گفتگو با رئیس پارلمان این کشور ترک کرد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به بلاروس در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بلاروس از کشورهای دوست و شریک ما در بسیاری از زمینه‌ها است، اظهار داشت: سقف روابط دو کشور هم در زمینه پارلمانی و هم در زمینه روابط همه جانبه با دولت خوب است.
 
وی با بیان اینکه نظرات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در خصوص مسائل منطقه‌ای نزدیک است، افزود: این سفر به دعوت رئیس پارلمان بلاروس انجام شده و تلاش می‌شود تا در این سفر روابط میان تهران و مینسک گسترده‌تر شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار است در این سفر در خصوص مسائل منطقه‌ای با توجه به اتفاقات اخیر با مقامات بلاروس گفت‌وگو و رایزنی صورت گیرد، ادامه داد: امیدوارم در این سفر که اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس مرا همراهی می‌کنند، بتوانیم روابط پارلمانی را گسترش دهیم.
 
لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر بتواند به روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.
 
علی کائیدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس، حسن خسته‌بند، و روبرت بیگلریان اعضای این گروه دوستی پارلمانی، حسن قشقاوی معاون پارلمانی امور ایرانیان و کنسولی وزیر امور خارجه و حسین شیخ‌الاسلام مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس، لاریجانی را در این سفر همراهی می‌کنند.
 
گفتنی است؛ با بدرقه محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و حسن زمانی مشاور رئیس مجلس، لاریجانی تهران را به مقصد مینسک ترک کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار