شیراز/

محکومیت شکارچی پرنده به پژوهشگری

متخلف جواني که در تالاب پريشان به صورت غیر قانونی اقدام به شکار و صيد غير مجاز پرندگان (38 قطعه دراج) كرده بود، به تهيه پژوهش زيست محيطي محكوم شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حسینعلی ابراهيمي كارنامي مدير كل محيط زيست استان فارس با اشاره به اين اقدام زيست محيطي قاضي و توجه به مقوله آموزش و تنوير افکار عمومي و اصلاح متخلفان ادامه داد: قاضي دوستدار محيط زيست با توجه به اينکه متهم 18 ساله است برای اصلاح وي و ترويج فرهنگ زيست محيطي اين متخلف را به پرداخت 152 ميليون ريال جريمه نقدي و قرار تعويق صدور حکم به مدت يکسال متهم کرد.

وی افزود: علاوه بر این جوان 18 ساله متعهد شده که در ايام تعويق محيط بان افتخاري اداره حفاظت محيط زيست شهرستان کازرون باشد و طي اين مدت همکاري مستمري با محيط بانان داشته باشد همچنين متخلف بايد پژوهش کاملي در خصوص پرندگان مهاجر و آبزي و کنار آبزي و وضعيت زندگي پرندگان درياچه پريشان به همراه مستندات (عکس و ارائه پژوهش )را طي مدت تعليق به دادگاه ارائه کند.

کارنامی ادامه داد: همچنين متهم مکلف شده تا در تحقيق زيست محيطي خود راجع به پرندگان پريشان، گزارشي در خصوص علت ترک پرندگان از درياچه پريشان ارائه کند.

مدير كل محيط زيست استان فارس گفت: اين متخلف جوان در اقدامي ناشايست اقدام به صيد پرندگان کرد که با اقدام سريع محيط بانان منطقه دستگير و به دادگاه تحويل داده شد./

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.