سنندج/

کردستان از نظر نرخ بیکاری در جایگاه دوم کشور قرار گرفت

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان کردستان را 16.1 درصد اعلام کرد که براساس این نرخ کردستان بعد از استان لرستان در جایگاه دوم کشور از نظر بیکاری قرار گرفته است.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،، مرکز آمار ایران نتایج تفصیلی آمارگیری نیروی کار در پاییز سال 92 را ارائه کرد که بر اساس آن نرخ بیکاری در این فصل در کشور معادل 10.3 درصد و تعداد بیکاران نیز بیش از دو میلیون و 401 هزار نفر بوده است.

بر اساس این گزارش بالاترین نرخ بیکاری در دوره مورد بررسی مربوط به زنان گروه سنی 20 تا 24 سال با 46.8 درصد بود.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر در کل کشور 10.3 درصد به دست آمده است که با مقایسه این شاخص در بین استان ها نشان می دهد استان لرستان با 18.9 درصد بالاترین نرخ بیکاری را داشته و بعد از آن استان کردستان با 16.1 درصد در مکان دوم قرار گرفته است و از سوی دیگر پایین ترین نرخ بیکاری با چهار درصد مربوط به استان گلستان است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، نسبت اشتغال در کل کشور 32.9 درصد بوده است.شاخص نرخ بیکاری نشان می دهد چند درصد از جمعیت فعال، بیکار هستند و در مقابل نرخ اشتغال نشان می دهد چند درصد از جمعیت فعال، شاغل هستند بنابراین، بررسی نرخ بیکاری به طور ضمنی بررسی نرخ اشتغال نیز است.

بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1390 ، استان کردستان یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که 66 درصد شهری و 34 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می دهد./

انتهای خبر/س
برچسب ها: معادل ، نرخ ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.