تولیدکننده بازی رایانه‌ای؛

تجاری‌سازی صنعت گیم با ارایه تولیدات جذاب و اعمال قانون کپی رایت محقق می‌شود

تولیدکننده بازی رایانه‌ای آدم نما گفت: موثرترین و مهمترین شیوه حمایتی در حوزه گیم بسترسازی برای شکل‌گیری فرآیند بازاریابی، تبلیغات و توزیع مناسب است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، میلاد میثمی راهکارهای ایجادچرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم را در واگذاری ابزار های مالی و اجرایی از جمله بودجه و هولوگرام و ... به متولی اصلی این صنعت  بنیاد ملی بازی‌ها عنوان کرد.

تولید کننده بازی رایانه ای آدم نما ادامه داد: ایجاد بستر های تبلیغاتی همچون تبلیغات شهری، تلویزیونی، شبکه پخش خانگی، مطبوعات و ...، حضور ناشران واقعی و جدی داخلی و خارجی، اعطای تسهیلات در هنگام تولید محصول، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک محصول فرهنگی و آموزشی از طریق ارگان های متولی، پشتیبانی قضایی در صورت رعایت نکردن حقوق مولف، ایجاد شبکه منسجم پخش و توزیع مویرگی بازی رایانه‌ای ایرانی، تفکیک و انجام حمایت‌های حین ساخت و پس از آن و تدوین برنامه‌های منسجم و تخصصی بازرگانی و بازاریابی از راهکارهای ایجاد چرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم داخلی است.

میثمی به  بخش های مهم در زمینه حمایت از محصولات ایرانی اشاره کرد و گفت: موثرترین و مهمترین روش حمایتی در این حوزه بازار یابی، تبلیغات و توزیع مناسب است.
تولید کننده بازی رایانه ای آدم نما  با یادآوری اینکه  به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان می دهد، توضیح داد: نبود سرمایه گذاری و حمایت دستگاه های مسوول و متولی و نشناختن صحیح بازی رایانه ای به عنوان یک ابزار فرهنگی موثر، نبود شبکه توزیع حرفه ای و منسجم و نداشتن تبلیغات مناسب از مشکلات بخش خصوصی برای حضور موثر در عرصه گیم به شمار می رود.

میثمی  بدون اشاره به راهکارهای برون رفت بخش خصوصی از مشکلات یادشده  و یا فرآیند پیشنهادی این بخش ادامه داد: وجود بازی های خارجی ارزان قیمت و نزدیک به رایگان، در دسترس بودن بازی های خارجی برای ناشران، خلا قانون مدون و جامع و دقیق حمایتی در زمینه تولیدکنندگان بازی های رایانه ای و مجال نیافتن امکان حضور بازیسازان در نمایشگا های بین المللی از دیکر مشکلات بخش خصوصی برای حضور موثر در عرصه گیم است.

همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار