رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

فاز دوم "هدفمندی یارانه‌ها" میزان پرداخت از جیب مردم را به ۳۰ درصد می‌رساند/تزریق اعتبار 50 میلیاردی

پیوندی با اشاره به اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و طرح تحول سلامت می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را حل کند، گفت: با اجرای این طرح میزان فرانشیز بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی از ۱۰ درصد تجاوز نمی‌کند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز ۲۷ فروردین در نشست خبری هفته سلامت در جمع خبرنگاران گفت: ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری با چهار بند طلایی یک سند جامع فراگیر و شفافی است که دغدغه حوزه سلامت را می‌تواند کاهش دهد که اجرای این سیاست‌ها با کمک تمام اعضای حوزه سلامت امکان پذیر است. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۴۸ درصد جمعیت استان تهران را با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار دارد، افزود: این دانشگاه دارای ۱۷ مرکز آموزشی و درمانی، بیش از ۱۲ هزار دانشجو، هزار و ۳۰۰ هزار عضو هیئت علمی و ۱۶ هزار پرسنل دارد. 

پیوندی با اشاره به تحولات خوب در این دانشگاه عنوان کرد: این دانشگاه رتبه اول تحول اداری را در جشنواره رجائی و رتبه دوم جشنواره پژوهشی را در سال ۹۲ از آن خود کرد، همچنین این دانشگاه رتبه ۸۰۵ را در دنیا و رتبه دوم راISE از آن خود کرده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره و تصریح کرد: در طرح تحول سلامت هدف این است که بیماران بستری با هر نوع بیمه‌ای در بیمارستان‌های دولتی تنها ۱۰ درصد فرانشیز از خدمات را پرداخت کنند که این مسئله می‌تواند باعث کاهش چشمگیری در میزان پرداختی از جیب مردم شود چرا که در حال حاضر میزان پرداختی از جیب مردم ۶۰ درصد است در صورتی که باید طبق برنامه پنجم توسعه این میزان به زیر ۳۰ درصد باشد. 

وی ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح دیگر بیماران برای تهیه تجهیزات، ملزومات و دارو به خارج از بیمارستان هدایت نمی‌شوند و این شرایطی را به وجود می‌آورد که میزان رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند. دولت در اواخر سال 92 اعتباری 50 میلیارد تومانی برای اجرای این طرح به دانشگاه تزریق کرد.

پیوندی خاطر نشان کرد: بالاخره شروع این کار با مشکلاتی روبرو خواهد بود که البته بعد از ابلاغ سیاست‌ها کارگروه‌هایی تشکیل شده تا پرسنل و مسئولین مربوطه در بیمارستان‌ها آموزش‌های لازم را ببینند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۵:۴۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
مثلا تزریق یک آمپول میشه صد هزارتومان بعد ما سی هزارتومان میدیم یا یک بسته قرص استامینوفن میشه شصت هزارتومان ما سی درصد یعنی هجده هزارتومان میدیم خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
آموزش رفع ارورپیغام “لطفا ساعت و تاریخ دستگاه خود را تصحیح بفرمایید و سپس مجددا صفحه را بارگزاری نماییددرثبت نام یارانه

کسایی که پیغام “لطفا ساعت و تاریخ دستگاه خود را تصحیح بفرمایید و سپس مجددا صفحه را بارگزاری نمایید”
رو دریافت می کنند:

ابتدا بایدTimeZone خود رو روی سیستم بر روی Tehran قرار دهید بعد از آن ساعت دقیق را از روی سایت http://www.time.ir تنظیم نمایید . سپس ok کنید بعد از ۳۰ ثاتیه am یا pm بودن ساعت سیستمتان را چک نمایید(با توجه به اینکه الان صبح است یا بعد از ظهر ) وسپس به سایت رفاهی دوباره مراجعه نمایید . مطمئن باشید که این کار حتما حتما حتما جواب خواهد داد.
نویسنده:محمدخالقی
آخرین اخبار