اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در واکنش به انگلیس:

مظاهری: دستگاه دیپلماسی نباید به دشمن اجازه خودنمایی بدهد/ مداحی: تنها راه مقابله با غربی‌ها پافشاری بر اصول مقاومت است/آناتولی: دولت‌های استعماری جای پایی در ایران اسلامی پیدا نخواهند کرد

میزگرد اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در واکنش به بیانیه وزارت دارایی انگلیس برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ وزارت دارایی انگلیس به بهانه نقض حقوق بشر و با انتشار بیانیه‌ای لیست تحریم‌های ضدایرانی خود را به روزرسانی کرد. آنطور که در این بیانیه آمده، تحریم این افراد در جلسه‌ای که روز ۱۲ آوریل (سه روز قبل) برگزار شده، اتخاذ شده است. در این فهرست نام ۱۵ مقام کنونی و سابق ایران به چشم می‌خورد که اطلاعات مربوط به آن‌ها به روزرسانی شده است.

در همین رابطه در میزگردی با حضور محسن آنالویی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور،احمد مداحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و علیرضا مظاهری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی به بررسی ابعاد گوناگون این بیانیه و اقدامات مشابه غرب پرداختیم.

مظاهری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در ابتدای این نشست گفت: آنچه اکنون در رفتار دولت مشاهده می‌کنیم انبوهی از تناقضات در قول و فعل دولتمردان می‌باشد و متأسفانه چه از لحاظ گفتمانی و چه از لحاظ عملکردی این تناقضات برای مردم سؤلات فراوانی بوجود آورده است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: تحریم افراد و تحریم‌های جدیدی که شاهد آن هستیم، مسائل اساسی و مهمی برای ما نمی‌باشند و به عقیده ما پوچ و پوشالی می‌باشند. اما چیزی که اهمیت دارد نحوه مواجهه دولت با این گونه اقدامات و جسارتهای بیشتری است که غرب نسبت به ملت روا می‌دارد. جسارتهایی مثل راه ندادن نماینده رسمی کشور به سازمان ملل و امروز می‌گوییم دولت محترم، تا کی به سمت عدم توجه به استقلال و عزت کشور پیش خواهد رفت و تا کی نمی‌خواهد به اسم تعامل  به این جسارتها پاسخی دندان شکن ندهد؟

مظاهری خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور گفت: دیپلماسی اسلامی ایرانی باید با قوت به صحنه عمل وارد شود و مشت محکمی به این جسارتها بزند و اجازه خودنمایی دشمن در عرصه سیاسی را به آنان ندهد و اگر دولت در این زمینه درست عمل نکند و کاسه صبر مردم بیدار و شیعی کشور لبریز گردد، پاسخی دندان شکن به این گونه اقدامات خواهند داد و اجازه تاراج استقلال و عزت کشور را به بیگانگان سست اراده نمی‌دهند.

وی خطاب به دولت خبیث انگلیس گفت: بدانید که مادامی که در این کشور ولایت فقیه سایه انداخته است،رابطه ناگسستنی امام و امت به شما اجازه خیال براندازی هم نمی‌دهد و طبق فرموده مرادمان امام راحل(ره) " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"  و به نوکران آمریکا هم می‌گوییم شما هم تصور هیچ غلطی علیه ملت بیدار ایران نمی توانید بکنید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در پایان خطاب به نخبگان جامعه گفت: باید فضا را برای بینش و شفافیت بیشتر برای مردم مهیا نمود و به همه ی حامیان استکبار گفت:حرکتی پیش نخواهید برد و اینگونه رفتارهای شما منجر به رشد و تولد حرکات آزادی بخش متعددی همچون حزب الله در جهان خواهد شد و نور الله با این دسیسه‌ها هیچ وقت خاموش نمی‌شود.

مداحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور هم  در این نشست در مورد رفتار غربی ها گفت: غربی‌ها بارها نشان دادند که هنوز ادبیات مؤدبانه  در قبال ایران را یاد نگرفته‌اند، صدور قطعنامه پارلمان اروپا و قطع نامه انگلیس نمونه‌ای از این نفهمی غربی‌ها است.

وی ادامه داد:غرب سالهاست که در برابر ادبیات منفعلانه زبان زور را پیش می‌گیرد و این مختص به ما نبوده، وقتی دولت مردان ما در برابر یاوه گویی آمریکایی‌ها و متحدانش لبخند تحویل می‌دهند و حرفهای دوپهلو می‌زنند آنها هم گستاخ تر می‌شوند.

مداحی مواضع منفعلانه وزارت خارجه  را  عامل خدشه‌دار شدن عزت ملی دانست و افزود:  اگر وزارت خارجه در مورد قطع نامه پارلمان اروپا با اقتدار می‌ایستاد و حداقل مذاکرات را تا معذرت خواهی اروپایی‌ها تعلیق می‌کرد شاهد قطعنامه انگلیس نبودیم. بازهم می‌گوییم تا زمانی که در برابر مستکبرین کوتاه بیاییم آنها جلوتر می‌آیند و گستاخ تر می‌شوند.
 
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: در شرایطی که انگلیس علیه ما موضع می‌گیرد، عده‌ای از سرگیری روابط با انگلیس را دنبال می‌کنند، ما باید با آنها مانند خودشان برخورد کنیم، اینها احترام سرشان نمی‌شود ، وزارت خارجه باید انگلیس را تحت فشار بگذارد و جواب درخوری به این اقدام بدهد و روابط با انگلیس را تعلیق کند.

مداحی تنها راه مقابله و کنترل غربی‌ها را مواضع محکم و اصولی و پافشاری بر اصول مقاومت دانست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران همچنین با ابراز تعجب از اقدامات دولت افزود: از دولت تعجب می‌کنیم که می‌گوید تحریم‌ها شکسته شده است، اگر تحریم‌ها شکسته شده پس چرا در زندگی مردم گشایشی اتفاق نیفتاده است مگر نه اینکه بسیاری از مشکلات را ازتحریم‌ها می‌دانستید؟ اشتباه دولت این است که نگاهش را به بیرون دوخته و از توانمندی‌های داخلی به خوبی استفاده نمی‌کند؛ این مسئله‌ای است که دولت آن را نمی‌بیند یا به دنبال چیز دیگری است.

مداحی گفت: از زمان مذاکرات و نرمش دولت تا کنون چندین قطعنامه و تحریم جدید علیه ایران صادر شده است چگونه دولت مدعی است تحریم‌ها شکسته شده است؟ اینکه بگوییم تحریم‌ها شکسته شده یا همه چیز حل شده است برای مردم حرف است مردم گشایش در زندگیشان را باید احساس کنند.

وی ادامه داد: استعمار پیر هنوز فهم صحبت با ملت ایران را پیدا نکرده است آنها  درکی از انقلاب اسلامی را ندارند و مادامی که این راه را پیش میروند خود را در اذهان ملت ایران منفورتر می‌کنند.

مداحی در پایان خطاب به دولت انگلیس گفت: انگلیس همان کشوری است که ده ها هزار دوربین امنیتی در آن نصب شده است، انگلیس خود  نمادی از نژاد پرستی است، چرا حقوق مسلمانان در انگلیس پایمال می شود؟ حال مدعی حقوق بشر در ایران است انگلیسی ها اگر راست می گویند، به فکر مردم خودشان باشند، اگر دولت جواب آنها را محکم ندهد جوانانی هستند که انگلیسی ها را سرجایشان بنشانند و از عزت ملی دفاع کنند.

محسن آنالویی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان هم در ارزیابی تحریم‌های جدید دولت انگلیس علیه شخصیتهای حقیقی وحقوقی کشور در این نشست گفت: اقدام اخیردولت خبیث انگلستان،بیش ازآنکه نشانه قدرت این کشور درمانده اروپایی باشد،اتفاقاً گویای عجز و ناتوانی دولت‌های استعماری در برخورد با ایران اسلامی می‌باشد.آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به خوبی می‌دانند با وجود رهبری داهیانه امام خامنه‌ای، این دولت‌های استعماری و متجاوز، جای پایی درایران اسلامی پیدا نخواهند کرد.
چراکه آنها به خوبی می دانند که ولایت فقیه،عمود خیمه و دژ مستحکم این نظام می باشد که نظیرآن درهیچ نقطه ای ازدنیا قابل مشاهده نیست.

وی افزود:البته نبایستی این نکته را نیز از یاد برد که سکوت‌های مکرر و ضعف‌های غیرقابل کتمان مسؤولین سیاست خارجی، عامل مؤثری در هتاکی‌ها ولجن پراکنی‌های غربیان بوده است.

آنالویی گفت: بنابراین، برمسؤلین کشور فرض است با نصب‌العین قراردادن رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و پیگیری سیاست مقاومت در برابرغربی‌ها، اجازه گستاخی‌های بیشتر را به مستکبران ندهند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان گفت: کشورهایی که نظام جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند در پرونده سیاه خود جنایات بسیاری علیه بشریت انجام داده‌اند و تاریخ این کشورها با خون ملت‌های بی‌گناه نوشته شده است و بشریت هرگز جنایات این دولت‌های مستکبر و پیاده نظام آنها را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار