آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکا و متحدانش نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را به "ان اس جی" بیفزایند

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: مطمئنا آمریکا و متحدانش چنین اجازه‌ای ندارند که بخواهند به اختیار خود رژیم صهیونیستی را به گروه تامین کنندگان هسته‌ای بیفزایند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد طرح پیش نویس آمریکا و متحدانش برای پیوستن رژیم صهیونیستی به "گروه تامین کنندگان هسته‌ای" (ان اس جی) گفت: مطمئنا آمریکا و متحدان وی چنین اجازه‌ای را ندارند که بخواهند به اختیار خود رژیم صهیونیستی را به گروه تامین کنندگان هسته‌ای بیفزایند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: باید این نکته را مد نظر قرار داد که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به این گروه بپیوندد اول از همه باید کلاهک‌های هسته‌ای خود را امحا کند و پس از آن نسبت به بررسی زرادخانه‌های خود اقدام نماید.
 
وی ادامه داد: پیوستن رژیم صهیونیستی به گروه "ان اس جی" مستلزم این است که فعالیت‌های هسته‌ای این رژیم از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی NPT مورد بررسی قرار گرفته و بازرسی شود.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: مطمئنا چنین مسئله‌ای از جانب کشورهای فعال در حوزه انرژی هسته‌ای و هم چنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قابل پذیرش نیست زیرا این رژیم در حال حاضر عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نبوده و حتی در بعضی موارد از حدود خود تخطی کرده است.
 
 قابل ذکر است آمریکا و متحدانش امتیاز هسته‌ای را به نفع رژیم اسرائیل تبیین کردند تا این رژیم بتواند به گروه تامین کنندگان هسته‌ای بپیوندد.
 
گفتنی است؛ این طرح توسط دولت آلمان تبیین شده و عنوان کرده است که همکاری با دولت‌هایی که عضو "ان اس جی" نیستند ضروری است اما این طرح فقط با دولت اسرائیل هم خوانی دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رحیم
۱۲:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
مرگ براسرائیل وآمریکا
آخرین اخبار