فریدونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نگرانی از بابت کیفیت بنزین‌های وارداتی وجود ندارد/مصرف روزانه 70 میلیون لیتر بنزین در کشور

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه به دلیل نیاز روزانه کشور به حدود 70 میلیون لیتر بنزین ناچاریم در مقطع فعلی از طریق واردات نیازمان را برطرف کنیم، گفت: نگرانی از بابت کیفیت بنزین‌های وارداتی وجود ندارد.

نادر فریدونی نماینده مردم فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره کیفیت بنزین‌های وارداتی اظهار داشت: به دلیل نیاز روزانه کشور به حدود 70 میلیون لیتر بنزین ناچاریم در مقطع فعلی از طریق واردات نیازمان را برطرف کنیم.
 
وی ادامه داد: لازم است همزمان با واردات بنزین بر کیفیت بنزین پتروشیمی‌های داخل کشور نیز کار شود تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز از میزان آلایندگی بنزین‌های ساخت داخل کاسته و این بنزین‌ها جایگزین بنزین وارداتی شود.
 
عضو کمیسیون انرژی با تاکید براینکه هیچ نگرانی از بابت کیفیت بنزین‌های وارداتی وجود ندارد گفت: بنا بر این است که بنزین وارداتی با استاندارد یورو 5 وارد کشور شود و تولید داخل هم باید همین استاندارد را داشته باشد و جای امیدواری است که در آینده با توسعه پالایشگاه‌های کشور و همین‌طور با استفاده از تکنولوژی‌های روز، بنزین تولید داخل و همچنین جایگزین کردن انرژی‌های نو به جای انرژی‌های فسیلی نیاز به واردات بنزین را در آینده به مرور کاهش دهیم.
 
فریدونی در خاتمه خاطرنشان کرد: مجلس قطعا بر کیفیت بنزین‌های وارداتی نظارت خواهد داشت و از این بابت جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار