۲۵ تا ۶۰ سال، سن افزایش وزن و چاقی در ایران

چاقی و اضافه وزن زیان‌های بسیاری را برای افراد رقم می‌زند و گرفتگی رگ‌ها از جمله بیماری‌هایی است که با اضافه وزن بوجود می‌آیند، در حالیکه سن افزایش وزن در ایران به ۲۵ الی ۶۰ سال رسیده است.

علی اکبر همتی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به انباشته شدن چربی در بدن انسان چاق می‌گویند، زمانیکه کالری دریافتی بیشتر از کالری مصرفی باشد، به چربی در بدن تبدیل می‌شود و در بدن ذخیره می‌گردد، در واقع اضافه وزن و چاقی با ذخیره بیش از حد انرژی به صورت چربی در بدن افراد ظاهر می‌شود. 

در ایران اضافه وزن و چاقی در افراد بزرگسال ۲۵ تا ۶۰ سال بسیار شایع است و در کودکان و نوجوانان نیز روند روبه افزایش را طی می‌کند. 

وی در پاسخ به اینکه چه عواملی می‌تواند در بروز چاقی نقش بسزایی داشته باشد، اذعان کرد: عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها، مصرف برخی دارو‌ها از علت‌های شناخته شده در بروز چاقی افراد نقش بسزایی دارند. 

البته لازم به ذکر است؛ چاقی زیان‌های بسیاری را برای افراد رقم می‌زند بیماری کبد و نهایتا نارسایی کبدی (سیروز)، گرفتگی رگ‌ها، درد و سفتی در مفاصل از زیان‌های چاقی است. 

وی توصیه کرد: از مصرف غذاهای چرب، سرخ شده، شور بپرهیزید سرعت غذا خوردن را کاهش دهید، مصرف فست‌فود‌ها را کاهش دهید از لبنیات کم چرب استفاده کنید و فعالیت‌های بدنی ورزش خود را افزایش دهید. 



انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش وزن ، کبد ، ورزش ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار