امیر سرتیپ پوردستان:

انحلال ارتش یک شعار استکباری و استراتژی آمریکا بود تا نظام را خلع سلاح کند

ویژه برنامه تجلیل از دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان "در محضر یاران انقلاب" با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در ویژه برنامه تجلیل از دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران که با عنوان "در محضر یاران انقلاب" به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار داشت: روز ۲۹ فروردین روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان را به ملت ایران تبریک عرض کرده و به ۴۸ هزار لاله گلگون کفن ارتش و به خصوص سپهبد علی صیاد شیرازی و سپهبد قرنی درود می‌فرستیم.  
 
وی افزود: بدون تردید ۲۹ فروردین یک روز به یاد ماندنی و پرافتخار در تاریخ جمهوری اسلامی و از ایام الله انقلاب اسلامی است، روزی که حضرت امام خمینی (ره) با تصمیمی شجاعانه بر توطئه دشمن مبنی بر انحلال ارتش، خط بطلان کشیدند و ارتش این سرمایه ملی را به ملت بازگرداندند.  
 
امیر پوردستان تصریح کرد: بسیاری مخالف ارتش بودند و تلاش می‌کردند امام (ره) را از این تصمیم منصرف کنند، اما عمق دید امام (ره) سبب شد این تصمیم تاریخی گرفته شود.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با توجه به عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: فاکتورهای بسیاری در این باره وجود داشت، اما یک تعداد از آن‌ها عمده و اثرگذار‌تر بودند.  
 
وی افزود: محوری‌ترین عامل حضور روحانیت در خط مقدم نهضت و در راس همه حضرت امام خمینی (ره) بودند که با هدایت حکیمانه و تدابیر خردمندانه کشتی انقلاب را به ساحل پیروزی رساندند و اگر هدایت پیامبرگونه ایشان نبودقطعا انقلاب به نتیجه نمی‌رسید.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: از دیگر عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون است، اگر آن روز بدنه ارتش سلاحش را زمین نمی‌گذاشت و به مردم نمی‌پیوست، امکان نداشت انقلاب به پیروزی برسد و این اتفاقی نبود، بلکه ریشه در اعتقادات و باورهای بدنه ارتش داشت.  
 
وی گفت: بدنه ارتش با مردم و روحانیت و امام ارتباط داشته و اعلامیه‌های ایشان را توزیع می‌کردند و حتی وقتی امام (ره) فرمودند، پادگان‌ها را تخلیه کنند این کار را کردند و وقتی که بنا شد یک تعداد برای حفظ تجهیزات برگردند، به این کار پرداختند.  
 
امیر پوردستان افزود: بدنه ارتش یعنی شهیدانی مانند صیاد شیرازی، بابایی و کلاهدوز بودند که هم ارتش را حفظ کردند و هم در شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند.  
 
وی با اشاره به بخشی از خاطرات ارتشبد فردوست در کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی تصریح کرد: او می‌نویسد وقتی رفتم داخل ماشین شوم، جمعیت تظاهرکننده‌ای را دیدم و از داخل جمعیت می‌گفتند؛ راه را برای اتومبیل تیمسار باز کنید. از یکی از همکاران پرسید؛ می‌دانید این‌ها که بودند گفتم: نه، گفت: این‌ها افسران و درجه داران خود ما بودند که علیه شاه شعار می‌دادند و شما را نیز می‌شناختند.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بدنه ارتش اینگونه بود، شهیدی مانند کلاهدوز که از افسران گارد بود، در روزهای بیستم و بیست و یکم بهمن تانکهای M۴۷ گارد را که برخی می‌خواستند به جان مردم بیندازند، تصمیم گرفت تمام تانک‌ها را با سایر افسران متعهد غیر عملیاتی و قفل کند تا مبادا بر روی مردم شلیک کند.  
 
وی افزود: این ارتش با تجهیزات فراوان از جمله ناو و ناوچه و تانک و بالگرد و... در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران و به عنوان بازوی مسلح انقلاب اسلامی قرار گرفت. بسیاری از انقلاب‌ها این امکان را نداشتند اما انقلاب ما دارای ارتش بود و با هدایت امام خمینی (ره) به پیش می‌رفت و از تجهیزات مدرن نیز برخوردار بود.  
 
امیر پوردستان اظهار داشت: چه شد که شعار انحلال ارتش به طور مداوم در راهپیمایی‌ها و می‌تینگ‌ها داده می‌شد و حتی برخی از مسئولان باورشان آمده بود که ارتش باید منحل شود.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شعار انحلال ارتش یک شعار استکباری و استراتژی آمریکا بود تا نظام را خلع سلاح کند.  
 
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مدل ساختار قدرت دوقطبی بین آمریکا و شوروی بود که ساختار حرکت‌های اطلاعاتی و نیز حضور در شمال آبراه خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان را آمریکا دنبال می‌کرد.  
 
امیر پوردستان تصریح کرد: دشمنان در مقابل خود ارتشی را می‌دیدند که به امام (ره) عشق می‌ورزند و استراتژی انحلال ارتش را پیش گرفتند و آنقدر این شعار را از طریق غول‌های رسانه‌ای مطرح کردند که حتی برخی از مسئولان رده سه و چهار باورشان آمد، اما حضرت امام خمینی (ره) این توطئه را تشخیص دادند و با نامگذاری ۲۹ فروردین حیات دوباره‌ای به ارتش بخشیدند.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در این تصمیم تاریخی امام خمینی (ره) نقش مقام معظم رهبری یک نقش بی‌بدیل بود و ما وقتی در ارتش دیدیم یک جوان قدبلند خوش لباس معطر آمد و گفت؛ من نماینده امام هستم، جذب اخلاق و رفتار و علم ایشان شدیم.  
 
امیر پوردستان گفت: شناخت معظم له نسبت به ارتش بسیار موثر بود و ارتش با این تصمیم امام (ره) روح و جان دوباره‌ای گرفت.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: از‌‌ همان روزهای اول و ناامنی‌های کردستان، اولین یگانه‌ای که لباس رزم پوشیدند تا از نظام نوپای جمهوری اسلامی دفاع کنند، یگان‌های ارتشی و در جلو همه آن‌ها نیروی زمینی قهرمان بودند.  
 
وی اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش 2هزار شهید در‌‌ همان مقطع کوتاه تقدیم انقلاب می‌کند که ۴۴ هزار نفر از آن‌ها خلبان و کمک خلبان بالگرد هستند.  
 
وی تصریح کرد: تا موقعی که این ناامنی‌ها و درگیری‌های مرزی دشمنان در جنوب و غرب کشور آغاز شد و سیاست‌های غلط دولت بنی صدر این یگان‌ها را ضعیف کرده بود، اما با این وجود دلاورمردان ارتش شهید دادند، زخمی و تکه تکه شدند، اما جلوی آن حملات اولیه دشمن را می‌گیرند و خوب است که درباره این رشادت‌های نیروی زمینی بیشتر صحبت شود.  
 
امیر پوردستان گفت: از‌‌ همان روز آغازین تا پایان جنگ مرز مشترک ایران، ترکیه و عراق تا دهانه اروندرود در حدود ۱۳۰۰_۱۴۰۰ کیلومتر مسئولیت آن با نیروی زمینی بود.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ارتش در آغاز جنگ ۲. ۵ میلیون سرباز را آموزش داد که ۳۰ ماه خدمت می‌کردند و ۲۴ ماه آن دوره لازم و ۶ ماه دوره احتیاط بود و اگر هر لشکر ۱۰ هزار نفر بود، این ۲. ۵ میلیون سرباز در مجموع در آن‌ها آموزش دیدند.  
 
وی تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری ارتش را شجره طیبه می‌نامند، به خاطر همین ارتشی است که متدین است و اشاره به این فعالیت گسترده دارد.  
 
فرمانده نیروی زمین ارتش خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که باب خدمت را برای ما گشوده و ارتش همواره خود را بدهکار نظام می‌داند و آماده است تا آخرین قطره خون فداکاری خود را نشان دهد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، نیرو ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید سمائی
۱۲:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
صد درود و سلام بر امیر بزرگ اسلام
که جواب محکم و دندان شکنی بر خیلی از آنان که ارتش را جزء نظام نمیدانستند را دادید
ممنون از اقتدارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
خداوند ان شاءالله حفظشان کند
آخرین اخبار