شرایط استخدام؛

شرایط "استخدام" کارمند جدید

آیا میخواهید یک کارمند جدید استخدام کنید؟ آیا نیاز به نیروی جدیدی برای انجام امور کاری خود دارید؟

گروه بازار باشگاه خبرنگاران، به شما راهنمایی های برای استخدام یک کارمند جدید می دهد.
 
ممکن است برای استخدام یک کارمند جدید نیاز باشد که ماه ها وقت صرف کنید تا کسی را که به قدر کافی تجربه دارد و میتواند در حوزه ی کاری شما فعالیت کند بیابید یا شاید هم شرکت و تجارتتان را گسترش دارید و نیاز به نیروی جدید برای استخدام دارید.

اما قبل از اینکه نیروی جدیدی را به استخدام در بیاورید باید بدانید که نیروی اضافی نیاز به داشتن ظرفیت مالی شرکت شما دارد چون علاوه بر حقوق، بیمه و... مسئولیت های کاری شما با افزایش پرسنل بیشتر خواهد شد.

برای استخدام یک کارمند حداقل 4000 دلار هزینه میشود البته این هزینه ها فقط به دادن آگهی و وقتی که برای مصاحبه می گذارید نیست بلکه گاهی اوقات هزینه هایی برای آزمون های کتبی و شفاهی هم پرداخت می شود.
 
در کل برای افزایش پرسنل و بالا بردن ظرفیت جذب نیرو شرکت باید توانایی کافی داشته باشد تا علاوه بر رعایت مسائل کاری کارمند در شرکت به انجام وظایف مشخص شده بپردازد.

برای اینکه از فرآیند استخدامی یک کارمند آگاه باشید 3 نکته ی زیر را رعایت کنید تا بتوانید بهتر به استخدام یک نیرو بپردازید.
 
1-همه چیز را صادقانه و تمام و کمال بررسی کنید.

اگر برای استخدام نیاز به مصاحبه، تکمیل فرم یا داشتن مهارت هایی خاص است پس باید از تک تک افرادی که برای استخدام مراجعه میکنند این پرسش و پاسخ به عمل بیاید.
 
نزدیک به 40 درصد از فرآیندهای استخدامی در مرحله ی اول تکمیل فرم استخدام یا ارسال رزومه است بنابراین تمام مراحل باید با دقت توسط افراد متقاضی انجام شود. از کارمند بخواهید تمام سوابق کاری اش را عنوان کند حتی از او بپرید گواهینامه دارد یا خیر. میزان حقوق درخواستی را فراموش نکنید البته در خیلی از مواقع این مورد توافقی است اما بهتر است در همان ابتدا موضوع مالی و پرداختی ها شفاف باشد.
 
2-از کارمندتان بپرسید و حتما آگاه شوید که مصرف مواد مخدر، الکل، سیگار و ... نداشته باشد.

همچنین اگر کارمند شما دارویی خاص مصرف میکند مثل داروهای خواب آور حتما باید شما در جریان آن قرار داشته باشید. گاهی اوقات لازم است که شما بدانید اگر کارمندتان سابقه ی بیماری دارد یا در حال حاضر به بیماری خاصی مبتلا است شما در جریان آن قرار بگیرید.

مخصوصا شرکت هایی که در حوزه ی حمل و نقل فعالیت دارند و تعدادی کارمند راننده دارند حتما باید در این موارد دقت کنند. یا کسانی که در مهدهای کودک به عنوان مربی و معلم استخدام میشوند نیز باید به این نکته توجه کنند.
 
3-با توجه به پستی که قرار است برای آن کارمند استخدام کنید تست های روان شناسی مثل دست خط، مهارت های مختلف و آزمون های استعداد وجود دارد.

همچنین امروزه ممکن است در برخی از سازمان تست های هوش و استعداد نیز از افراد گرفته شود تا میزان توانایی ذهنی آن ها ارزیابی شود.

با استفاده از این راهنمایی های هر چند کوچک میتوانید با موفقیت کارمند را استخدام کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار