رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

عدالت در سلامت با اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت برقرار می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: در سیاست‌های کلی نظام سلامت که مقام معظم رهبری ابلاغ نمودند هوشمندی خاصی وجود دارد و با اجرای آن عدالت در سلامت برقرار می‌شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگارانبه نقل از وبدا، دکتر علیرضا رئیسی، اضافه‌کرد: نکته مهمی که در این برنامه وجود دارد ابلاغ آن به قوای سه‌گانه است که مسئولان سه قوه مجریه، مقننه و قضایی را موظف می‌کند برای تحقق آن همت کنند.

وی افزود: هر جایی که کمبودهایی وجود داشت با ظرافت‌های خاصی در این برنامه دیده شده است که با اجرای کامل آن هیچ کمبودی در حوزه سلامت کشور باقی نمی‌ماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با اشاره به‌ اینکه خدمات حوزه سلامت باید خیلی بهتر از این باشد، گفت: خدماتی که در حال حاضر در حوزه سلامت ارایه می‌شود در خور شأن مردم شریف ایران نیست و باید خیلی بهتر از این باشد که با اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت که مقام معظم رهبری ابلاغ نمودند این امر محقق می‌شود.

دکتر رئیسی به لزوم توسعه مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی اشاره کرد و افزود: توسعه مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی نباید تحت فشارهای سیاسی و اجتماعی ساخته و راه‌اندازی شود زیرا در کوتاه مدت خوب به‌نظر می‌رسد اما در بلند مدت، سیستم متضرر می‌شود.

وی خاطر نشان‌کرد: توسعه باید پایدار اتفاق بیافتد تا خدمات به‌صورت پایدار ارایه شود تا عدالت در سلامت اتفاق بیافتد.

این مقام مسئول تصریح‌کرد: ابلاغ این برنامه، مسئولیت مدیران حوزه سلامت را سنگین‌تر کرده است و باید با عزمی راسخ و امیدوارانه مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در پایان تصریح‌کرد: اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است و برای تحقق اهداف آن برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌دهیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: عدالت ، سلامت ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار