اردبیل/

مسیر پیشرفت هر کشور از نظام آموزش و پرورش می‌گذرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مسیر پیشرفت و توسعه هر کشور از نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش تحول‌آفرین می‌گذرد که باید ظرفیت آن را به خوبی مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ صابر سپهری  در جلسه گرامیداشت مقام معلم در اردبیل اظهار داشت:‌ اگر آموزش و پرورش یک جامعه متحول، پویا و دارای شاخصه‌های ممتاز ارزشی باشد، می‌تواند کارآمدی لازم را داشته باشد و گر نه با بی‌توجهی و پشت کردن به نظام تعلیم و تربیت امکان توسعه و پیشرفت وجود ندارد.

وی گفت: ما به عنوان دست‌اندرکاران تجلیل از مقام معلم باید با حساسیت، دقت کامل و نگاه عمیق به جایگاه شایسته و ارزشمند معلمان برنامه‌ریزی عملیاتی و کاربردی داشته باشیم و از اجرای صوری برنامه‌ها پرهیز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: هر جامعه‌ای که در دنیا معلمانش را گرامی داشته و از آنان تجلیل شایسته کرده به رشد، توسعه و پیشرفت بهتری رسیده است.

سپهری در ادامه افزود: در کشورهای توسعه یافته دنیا بدون استثنا معلم جایگاه والا و مقام اول را در آن کشورها دارا بوده است که ما نیز باید قدردان شایسته این ولی نعمتان خود باشیم.

وی دو هنر مملکت‌داری و تعلیم و تربیت را سخت‌ترین و حساس‌ترین امور دانست و ادامه داد: هنر مملکت‌داری متأثر از هنر تعلیم و تربیت بوده و اگر تعلیم و تربیت یک مملکت خوب و درست انجام گیرد، مملکت‌داری آن هم به نحوه احسن و در سطح عالی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.