اردبیل/

پایین بودن ارزش افزوده بخش کشاورزی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: ارزش افزوده بخش کشاورزی در این استان بسیار پایین است و باید در بهبود این وضعیت همه تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش  در دیدار بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اظهار داشت: ما به اندازه محصول پتروشیمی اراک، شرکت سایپا و فولاد مبارکه در بخش کشاورزی درآمد نداریم و این وضعیت قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه وجود کشت و صنعت مغان و دشت حاصلخیز مغان بزرگترین ظرفیت کشاورزی این استان است، تصریح کرد: شایسته نیست با این وضعیت پنج هزار بیکار بخش کشاورزی داشته باشیم که به رغم توانمندی و تخصص نتوانند در این زمینه فعالانه وارد شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه 80 درصد وقت خود را صرف مگاپروژه و جذب سرمایه‌گذاران کرده‌ایم، گفت: عمده اشکالی که در مسیر جذب سرمایه‌گذاران با آن روبه‌رو هستیم رفتار مدیریتی نامناسب و تعدد قوانین و مقررات دست و پا گیر اداری است که باید این مشکل را برطرف کنیم.

خدابخش در ادامه خاطر نشان کرد: ما با نگاه مثبت و تقویت روحیه خیرخواهی در مقابل برخی بدگویی‌ها در برابر سرمایه‌گذاری سعی کردیم تا مسیر توسعه استان تقویت شود.

وی همچنین افزود: ما در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که بیشتر با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی دنبال شده باید به سمتی حرکت کنیم که حداقل نیمی از درآمد حاصل از اجرای این طرح صرف بخش تولید، بهداشت و بهینه‌سازی سوخت شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.