عکس هاي جالب از يک کلبه کاملا متحرک!!

طراحان فرانسوی شرکت برویت دو فریگو کلبه مدوری با نام le tronc creux با الهام از طبیعت در بوردو ساختند که به شکل غلطکی است که به سادگی جابجا نمی شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ طراحان فرانسوی شرکت برویت دو فریگو کلبه مدوری با نام le tronc creux را با الهام از طبیعت در بوردو ساختند که به شکل غلطکی است که به سادگی جابجا نمی شود و سرپناهی است که به جای درب های بزرگ چند درگاه دارد.

این کلبه بخشی از مجموعه ای را شامل می شود که در سراسر بوردو گسترش یافته؛ سرپناه های کوچکی که در اصل از ایده شکل گیری گذرگاهی برای گردش و پیاده روی در اطراف شهر الهام گرفته اند و به ارتباط میان زمین های پرت، پارک ها و جنگل ها کمک می کنند.

این احجام مدور گزینه مناسبی برای گریز زدن ساکنان محلی منطقه به دل طبیعت در یک تعطیلات کوتاه هستند، بدون آنکه نیاز باشد خیلی از خانه خود فاصله بگیرند. این سرپناه با ترکیب نمای مواجی از پنجره های نامیزان و تکه چوب های سیاه رنگ که نمای بیرونی آن را علامت دار می سازند، عجیب ترین ساختار برای یک پناهگاه کوهستانی به حساب می آید. با این حال، هدف اصلی پروژه فراهم آوردن همان جو مطلوب و خوشایند برای گذران تعطیلات کوتاه است و در داخل این کلبه نیز فضای کافی برای خوابیدن 9 نفر به راحتی مهیاست. ایجاد ارتباطی دوباره با زندگی ساده فاقد آب و برق و فراهم آوردن محیطی آرام برای جمع شدن خانواده و دوستان کنار هم در جایی که خیلی از خانه دور نیست.





انتهای پیام/ اس

برچسب ها: کلبه ، بوردو ، فرانسوی ، طراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.