مشهد/

تولید 500 هزار تن جو از سطح 168هزار هکتار سطح زیر کشت در خراسان رضوی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت :پارسال از سطح 168 هزار هکتار سطح زیر کشت محصول جو500 هزار تن جو در استان تولید شد.

محمد صبور بیلندی در گفت و گو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود : تولید محصول جو به دلیل سرما و خشکسالی افت قابل توجهی دارد

وی با بیان اینکه امسال نزدیک به 330 هزار تن جو در استان تولید می شود گفت:این محصول بر اساس برآوردها در جریان سرمازدگی ها و خشکسالی ها بیش از 30 درصد خسارت دیده و افت نزدیک به 40 درصد در تولید محصول نهایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خسارت وارده به این محصول سنگین است ، افزود : این محصول نسبت به سایر غلات مقاومت کمتری در برابر سرما دارد و اگر سرمای بهمن ماه ،با این شدت بروز نکرده بود تولید امسال به میزان سال گذشته می رسید.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال این میزان به 157 هزار هکتار کاهش یافت و بخشی از اراضی آن به زیر کشت گندم رفت.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر غلات استان در مرحله داشت قرار دارد و از الان به بعد میزان تولید و عملکرد نهایی محصول متاثر از عوامل اقلیمی مختلف از جمله سرما ، گرما ، تگرگ و باد است.

انتهای پیام //س

برچسب ها: جو ، برداشت ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.