هشدار محیط زیست به رستوران‌های بین جاده‌ای؛

تولید روزانه 5تن زباله در چهارمین جاده زیبای جهان

مدیر کل محیط زیست استان البرز گفت: صاحبان رستوران‌های حاشیه رودخانه کرج مکلف به جمع‌آوری زباله‌های تولیدی خود هستند.

حسین محمدی، مدیر کل محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: استان البرز کمتر از 3دهم درصد از مساحت کل کشور را شامل می‌شود و این در حالیست که حدود 5تا6 درصد فعالیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای کشور در استان البرز شکل گرفته و این ظرفیت و پتانسیل وجود دارد که این میزان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تخریب محیط زیست با توجه به توسعه صنعت اضافه کرد: این در حالیست که به همین نسبت محیط زیست طبیعی اعم از آب، خاک و هوا نسبت به سایر مناطق کشور تحت تاثیر فعالیت توسعه‌ای قرار گرتفه و این مسئولیت ما را چند برابر کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به تولید روزانه 4تا5 تن زباله در مسیر جاده چالوس گفت: با توجه به اینکه جاده چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان مقصد گردشگری بسیاری از شهروندان است متاسفانه شاهد تولید روزانه 4تا5 تن زباله در این مسیر هستیم.

مدیر کل محیط زیست استان البرز با اشاره به پاکسازی جاده چالوس با کمک گروه‌های مردم نهاد تصریح کرد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما کافی نیست در آستانه سال جدید با همکاری نهادهای مردمی این مسیر پاکسازی شد اما کافی نیست و باید ادامه داشته باشد، چراکه این مسیر یکی از پر ترددترین جاده‌های کشور است شرایط موجود زیبنده آن نیست.

***هشدار محیط زیست به رستوران‌های بین جاده‌ای

حسین محمدی در ادامه با اشاره به تذکر داده شده به رستوران‌دارها گفت: صاحبان رستوران‌های کنار جاده و رودخانه کرج مکلف هستند نسبت به جمع‌آوری و مدیریت زباله‌های تولیدی خود اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به مصوبه کارگروه پسماند استان خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات این کارگروه تهیه برنامه عمل برای مدیریت پسماند است که محیط زیست با کمک مشاور ذی صلاح شرح خدمات را تهیه کرده که پس از تایید، برنامه آغاز خواهد شد و برنامه عملی که تهیه می‌شود به تمامی دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار