تبریز/

جشنواره‌ خلیج فارس حلقه‌ای از زنجیره عشق ایرانیان بر گرداگرد خلیج همیشه فارس

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، جشنواره‌ فرهنگی هنری خلیج فارس را حلقه‌ای از زنجیره‌ی عشق ایرانیان بر گرداگرد خلیج همیشه فارس برشمرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،علی محرمی با اشاره به اینکه اصحاب قلم و هنرمندان باید از فرصت ایجاد شده برای یادآوری و  بسط و گسترش یاد و نام خلیج فارس به عنوان نماد اقتدار و هویت ایران اسلامی بهره گیرند، اظهار داشت: این جشنواره که با هدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای حفظ هویت ملی و بین‌المللی خلیج فارس و شناسایی و معرفی تولید کنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فرهنگی،‌ هنری و ادبی در این راستا برگزار می‌شود فرصت مغتنمی برای تبیین فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: این جشنواره همچنین باعث تقویت روحیه وفاق و تحکیم هویت ملی است و امیدواریم با برگزاری بخش پیامک ادبی این جشنواره بتوانیم با زبان نافذ شعر و ادب سهمی در این رویداد بزرگ داشته باشیم.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اصحاب قلم و ادب دعوت کرد تا با ارسال آثاری درخور و شایسته به این جشنواره، رسالت خود را در تبیین عظمت و شکوه نماد ایران اسلامی به انجام رسانند.

براساس این گزارش، این جشنواره به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس و در رشته‌های مختلف در سطح کشور برگزار می‌شود که دور دوم نیز بخش پیامک ادبی آن با محوریت آذربایجان شرقی و به صورت سراسری برگزار می‌گردد.

در دور اول برگزاری جشنواره خلیج فارس نیز بخش پیامک ادبی با استقبال قابل توجه اصحاب فرهنگ و ادب و علاقمندان مواجه شد.

محورهای این جشنواره شامل تک‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع خلیج فارس،  رویاپردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر با محوریت خلیج فارس و  تاریخ و جغرافیای خلیج فارس و جملات کوتاه با الهام از اشعار و نوشته‌های بزرگان شعر و ادب درباره خلیج فارس با ذکر منبع، می‌باشد.

متن پیامک ارسال شده باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده و  متن پیام باید در حد 25 تا 150 کاراکتر باشد.

علاقمندان می‌توانند متن پیـامک‌های خـود را تا پنجم اردیبهشت‌ماه جاری به شمـاره 30002828208208 ارسال کنند.

گفتنی است :علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.news.ershad-as.ir مراجعه کنند./س
 
 
برچسب ها: اصحاب ، قلم ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.