مشهد /

رسیدن به بالاترین درجات فرهنگی شیعه ، هدف آستان قدس رضوی

قائم مقام آستان قدس رضوی ، هدف مجموعه های فرهنگی و اقتصادی این آستان مقدس را ، رسیدن به بالاترین تخصص ها و درجات کیفی با زیربنای فرهنگ شیعی دانست .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سعید عبدالحسینی در نشستی با مسئولان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد ؛ با اشاره به مدیریت توانمند آستان قدس رضوی افزود : همت این آستان بر ارتقای کیفی فرهنگ با تکیه بر مسایل زیربناساز و بنیادساز متمرکز است .

وی در ادامه به بیان موفقیت های این آستان پرداخت و گفت : بیمارستان فوق تخصصی رضوی که با یک فرهنگ اعتقادی و زیربنای قوی و مستحکم به یکی از بیمارستان های مطرح دنیا تبدیل شده و دومین رتبه بین المللی استاندارد را از کانادا دریافت کرده نتیجه همت آستان قدس با تکیه بر یک زیربنای غنی و فناناپذیر اعتقادی است .

قائم مقام آستان قدس رضوی ، در اولویت قرار دادن سه عامل فرهنگ شیعی ، خودباوری دینی و زیربنای فرهنگی را از سوی عالمان ، روشی مناسب برای پاسخگویی به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب دانست .

وی با تاکید بر فرهنگ شیعی گفت : ریشه فرهنگ شیعی ، خالق هستی است و به همین علت هرگز قدیمی نمی شود.

عبدالحسینی تصریح کرد : آستان قدس رضوی منتسب به نام مقدس حضرت رضا (ع) است بنا بر این باید تمام اقدامات این نهاد در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی و آموزشی در شأن آن حضرت باشد که تولیت عظمای آستان بر این مسأله تأکید موکّد دارند.

او در ادامه سخنانش به بیان اولویت های دانشگاه امام رضا(ع) پرداخت و افزود : از این پس ارتقای آموزش و توسعه امکانات آموزشی به جای افزایش کمی رشته ها و دانشجویان در اولویت کار دانشگاه امام رضا(ع) قرار می گیرد.

قائم مقام آستان قدس رضوی گفت : دانشجوی تربیت شده در دانشگاه امام رضا(ع) باید نماد دانشجوی اسلامی متخصص و متعهد باشد و برنامه ریزی های این مرکز آموزشی بر این مبنا تدوین می شود/ س

 

برچسب ها: فرهنگ ، شیعه ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.