کاهش میزان مطالعه در بین جوانان

ناهید هاشمی نویسنده گفت: گرایش به مطالعه کتاب در بین جوانان در حال حاضر وجود ندارد.

ناهید هاشمی نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب یک بار در طول سال برگزار می‌شود، بنابراین از آن استقبال زیادی می‌شود برگزاری آن در تمام طول سال با استقبال زیادی مواجه نخواهد شد.
 
وی افزود: در حال حاضر، گرایش به مطالعه کتاب در یبن جوانان وجود ندارد در خانواده خودم کتاب را به عنوان عیدی به جوانان می‌دادیم اما مشاهده کردیم که استقبال چندانی از آن نمی‌شود حتی نظرات خود را درباره کتاب ارائه نمی‌دادند.
 
این نویسنده ادامه داد: افراد زیادی نه به قصد خرید کتاب بلکه برای حفظ ظاهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور پیدا می‌کنند، موضوعات تکراری در برخی کتاب‌ها علت میزان مطالعه کم نیست.
 
هاشمی اظهار داشت: همه مطالب کتاب‌ها مشابه یکدیگر نیست احساس می‌کنم مسائل فرهنگی که در گذشته داشتیم در بین جوان‌های امروز دیده نمی‌شود، جوانان امروز یک صدم وقت خود را برای مطالعه نمی‌گذارند در حالی‌که به کارهای دیگر وقت زیادی را اختصاص می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: به برخورداری‌های مادی دلبستگی پیدا کردیم برای یک جوان مطالعه کتاب در اولویت‌های بعدی قرار دارد مسائل دیگری هم علاوه بر این مسائل در میزان کم مطالعه موثر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار