توسط مرکز نشر دانشگاهی ؛

کارگاه ویراستاری کوتاه مدت 4 جلسه‌ای در بهار 93 برپا می‌شود

مرکز نشر دانشگاهی در نظر دارد دو دوره کوتاه مدت کارگاه ویرایش را با مدیریت جناب آقای مهندس داهی برگزار کند.

به گزارش  حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی هدف از این دوره‌ها آشنایی بیشتر دانشجویان با نکاتی است که در ویرایش علمی بایددر نظر گرفته شود.

امروزه ایرادات نوشتاری و دستوری جز جدایی ناپذیر متون ترجمه‌ای به حساب می‌آیند تا آن جا که برخی از این اشکالات به دلیل تکرار در نوشته‌های علمی فارسی چهره‌ای صحیح به خود گرفته‌اند و افراد قادر به تشخیص آن‌ها نیستند.

مرکز نشر دانشگاهی با برگزاری این دوره سعی دارد توجه دانشجویان را به اهمیت موضوع انتقال مفاهیم علمی به دانش آموزان و دانشجویان، به شکلی ساده درست جلب کنند. این دوره برای کسانی است که قادر به شرکت در دوره‌های کامل کلاس‌های ویراستاری نیستند.

جناب آقای مهندس داهی از ویراستاران زبده کشور هستند که طی 22 سال (1364 تا 1368) در مرکز نشردانشگاهی آثار ارزشمندی را به جامعه علمی کشور تقدیم کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به گردآوری واژگان کشاورزی اشاره کرد. ایشان ویراست دوم واژگان کشاورزی را به استاد ارجمند حبیب الله ثابتی اهدا کردند و این موضوع نشان از اعتماد به درست بودن محتویات کتاب دارد که آن را هدیه‌ای در خور مقام شامخ این استاد کم نظیر ایران دانسته است.

مهندس داهی به پاس فعالیت‌ چندین ساله‌ای که در مرکز داشتند تدریس این دوره‌ها را به صورت افتخاری برگزار خواهند کرد و فقط اجر معنوی عاید ایشان خواهد شد.

کارگاه مذکور در دو دوره جداگانه 4 جلسه‌ای در بهار 93 برگزار خواهد شد.

شروع ثبت نام این دوره از 25 فروردین 93 می‌باشد و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مرکز نشر دانشگاهی به آدرس www.iup.ac.ir مراجعه بفرمایند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نشر ، دانشگاه ، کارگاه ، ویرایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار