5 فایده" پیاده‌روی" که از آن بی‌اطلاع بودید

طبق تحقیقات، 150 دقیقه پیاده روی در هفته باعث کاهش 7 درصدی وزن بدن فرد می‌گردد.

دکتر علیرضا مقتدری، متخصص طب فیزیکی و توان بخشی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از شایع‌ترین فواید پیاده روی کاهش ابتلا به دیابت نوع 2 است.همچنین پیاده روی کاهش ابتلا به مشکلات قلبی را نیز به ارمغان می آورد. زیرا عضلات بدن به ویژه "عضلات قلب" را تقویت می‌کند.

طبق تحقیقات پیاده روی حداقل 3ساعت در هفته باعث کاهش 35 درصدی مشکلات قلبی- عروقی می شود.

وی افزود: پیاده روی بر روی بازده مغز افراد نیز موثر است. طبق مطالعات انجام گرفته حداقل پیاده روی به مدت 1.5 ساعت در هفته باعث افزایش 50 درصدی عملکرد ذهن افراد می‌شود.همچنین امکان ابتلا به آلزایمر را نیزکاهش می‌دهد.

دکتر مقتدری تصریح کرد: زنانی که روزانه 500 متر پیاده روی داشته باشند، با کاهش 60 درصد ابتلا به "پوکی استخوان" مواجه می‌شوند.

همچنین افرادی که به "افسردگی" مبتلا هستند با پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه و به مدت 12 هفته می‌توانند علائم افسردگی را درخود تا 47 درصد کاهش دهند.

وی خاطر نشان کرد: 30دقیقه پیاده روی با شدت متوسط به مدت 5 روز درهفته به طوری که گرما و افزایش تنفس خفیفی در فرد به وجود بیاید بهترین حالت پیاده روی به حساب می‌آید.

دکتر مقتدری تصریح کرد: همچنین می توان 20 تا 60 دقیقه به صورت مداوم و به مدت 3 تا 5 روز در هفته پیاده روی داشت. در این صورت باید ضربان قلب 60 الی 90 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار