یک سوم مبتلایان به "فشار خون" بالا از بیماری خود آگاه نیستند

براساس نتایج بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در کشورهای مختلف، حدود یک سوم مبتلایان به فشار خون بالا از بیماری و وضعیت خود آگاه نیستند.

سیامک رستگاری استادیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: فشار خون بالا در تمامی کشورها اعم از توسعه یافته یا در حال توسعه یک مشکل و معضل جدی محسوب می‌شود و متاسفانه روز به روز در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه شیوع فشار خون بالا با افزایش سن بیشتر می‌شود، تصریح کرد: فشار خون بالا عامل خطر مهمی برای بیماری‌های قلبی، سکته، بیماری‌های کلیوی و برخی دیگر از آسیب‌ها و بیماری‌های مزمن دیگر است.

رستگاری با اشاره به اینکه هنوز تعداد بسیار زیادی از افراد وجود دارند که بیماری فشار خون آنها شناخته نشده است، تاکید کرد: براساس نتایج بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در کشورهای مختلف، حدود یک سوم مبتلایان به فشار خون بالا از بیماری و وضعیت خود آگاه نیستند.

وی یادآور شد: اینکه فرد مبتلا به فشار خون بالا از عارضه خود اطلاع نداشته باشد، این موضوع باعث می‌شود که فرد مبتلا هیچ اقدامی برای کنترل بیماری انجام ندهد که در نتیجه عارضه با گذشت زمان شدت می‌یابد.

رستگاری خاطر نشان کرد: متاسفانه تعداد قابل ملاحظه‌ای از مبتلایان به پر فشاری خون که بیماری آنها تشخیص نیز داده شده است، تحت درمان مناسب قرار نمی‌گیرند که این موضوع نیز موجب تشدید بیماری و آسیب سایر قسمت‌های بدنی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فشارخون ، سکته ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار