بیماری‌هایی که در اثر "گلودرد" ایجاد می‌شود

عفونت‌های میکروبی مانند دیفتری، سل و عفونت‌های قارچی مثل برفک نیز موجب گلودرد می‌شود. ضایعات تومور و سرطان‌ها هر کدام در هر جای حلق و حنجره که باشند ایجاد درد گلو می‌کنند.

مهدی خواجوی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گلو راه عبور هوا و غذا می‌باشد و از ساختمان‌هایی تشکیل شده که اختلال در آنها به صورت درد خود را نشان می‌دهد. این درد می‌تواند در اثر التهاب‌ها و عفونت‌ها ایجاد شود شایع‌ترین این عفونت‌ها، عفونت‌های ویروسی است که موجب بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفاوآنزا می‌گردد و در نهایت به گلودرد منجر می‌شود.

وی افزود: عفونت‌های میکروبی مانند دیفتری، سل و عفونت‌های قارچی مثل برفک نیز موجب گلودرد می‌شود. ضایعات تومور و سرطان‌ها هر کدام در هر جای حلق و حنجره که باشند ایجاد درد گلو می‌کنند.

خواجوی اظهار داشت: ضایعاتی که در اثر ضربه در حلق ایجاد می‌شوند، بلعیدن مواد سوزاننده مانند اسیدها، قلیاها و مواد خیلی داغ، استنشاق مواد تحریک کننده مانند دود غلیظ یا مواد شیمیایی می‌تواند اولین علامت خود را به صورت درد گلو نشان دهد.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: اگر عفونت‌هایی که درگلو به وجود می‌آید درمان نشود در سر و گردن پخش می‌شود و از آنجا به "قفسه سینه" سرایت کند و در این صورت خطرناک می‌شود.

درمان گلودرد براساس علت آن صورت می‌گیرد. عفونت‌های میکروبی با آنتی بیوتیک خاص خود،‌ عفونت‌های قارچی با داروهای ضدقارچ، عفونت سرماخوردگی هم با مسکن، استراحت، خوردن مایعات زیاد و مصرف داروهای ضد التهاب التیام می‌یابد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.