بازی رضا کیانیان در"دلم می خواد"

فیلم برداری "دلم می‌خواد" به کارگردانی بهمن فرمان آرا ، 10 بهمن درتهران آغاز شد و تمام فیلم هم درتهران جلوی دوربین رفت.

 به گزارش حوزه  سینما باشگاه خبرنگاران ؛ کارگردان: بهمن فرمان آرا،فیلم نامه: امید سهرابی. مدیر فیلم برداری : داود امیری. تدوین : عباس گنجوی. طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم. صدابردار: عباس رستگار پور.طراح گریم: مهرداد میرکیانی. دستیارکارگردان و برنامه ریز: علیرضا شمس. مدیرتولید: فرهاد کی نژاد. بازیگران: رضا کیانیان. مهناز افشار، محمدرضا گلزار، آرمینه زیتون چیان، رضا بهبودی، ندا مقصودی، پیام دهکردی، صابر ابر، رویا نونهالی، علی سرابی، بهناز جعفری، فرزین صابونی، سحر دولتشاهی، احمدساعتچیان، مریم بوبانی.

" بهرام فرزانه نویسنده‌ای است که مدت‌هااست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثریک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می شود که اورا به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزاند. ولی این همه ماجرا نیست..."

بهمن فرمان آرا هم بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشست. او دردوران مدیریت سینمایی دولت پیش اعلام کرد که تا زمان روی کاربودن آن مدیران فیلم نخواهد ساخت و پای حرفش ایستاد.

فرمان آرا را به عنوان فیلم سازی با دغدغه‌های مشخص می‌شناسیم که به هر قیمتی فیلم نمی‌سازد و پس از فراهم شدن شرایط سخت ترجیح می‌دهد به همان دغدغه‌ها بپردازد.

به همین دلیل تصمیم او برای ساخت فیملی بر اساس فیلم نامه‌ای ازیک نویسنده جوان کمی عجیب به نظر می رسد. فرمان آرا طرح این قصه را برای امید سهرابی تعریف کرده و از او خواسته فیلم نامه‌اش را بنویسد. ظاهراً حاصل کار انقدر خوب بوده که فرمان آرا به محض خواندن فیلم نامه در پاییز به فکر ساخت آن افتاده است.

آن طور که شنیده می‌شود دلم می‌خواد مایه‌های طنز هم دارد. خود فرمان آرا هم به "نگاه شاد" این فیلم اشاره می‌کند و درباره دلیل تغییر رویکردش چنین توضیح می‌دهد: "‌آلان که فضا عوض شده و امید دوباره به مردم برگشته، دلم می‌خواست دراین زمینه کاری کنم.

چون حق ما خیلی بیشتر ازاین میزان شادی است، بنابراین فکر کردم چرا که نه؟! التبه زیربنای این داستان با دیگر آثار من تفاوت ندارد ولی دست کم نگاه به آن شاد است.

رضا کیانیان که از زمان بازگشت فرمان‌‌آرا به ایران همیشه به عنوان بازیگر همراهش بوده، این بار هم مثل سه فیلم قبلی فرمان آرا نقش اصلی را بازی می‌کند. نام فیلم ابتدا "دلم می‌خواد برقصم" بود که با آن موافقت نشد.

نگاهی به خلاصه داستان فیلم هم نشان می‌داد که انتخاب آن نام بی دلیل نبوده است. کیانیان برای بازی در نقش مردی‌که در پی شنیدن صدایی درذهنش به رقص درمی‌آید مدتی با گروه تئاتر عاطفه تهرانی که ازمشهورترین گروه‌های نمایشی باتمرکز برحرکت و بدن است، تمرین کرد.

اما نکته کنجکاوی برانگیز درفهرست عوامل نام محمد رضا گلزار است. ستاره‌ای که جنس بیشتر فیلم‌های کارنامه‌اش شباهتی به آثار فرمان آرا ندارد. فرمان آرا درتوضیح انتخاب گلزار که نقش پسر رضا کیانیان را در فیلم بازی می‌کند، به حضور او به عنوان یک بازیگر اشاره کرده بود و کسانی که فرمان آرا را می شناسند می‌دانند که او اهل استفاده‌های تجاری از ستاره‌های سینمانیست.

هنوز نقش و بازی هدیه تهرانی دریک بوس کوچولو از یاد نرفته است. فیلم برداری "دلم می‌خواد" روز ده بهمن درتهران آغاز شد و تمام فیلم هم درتهران جلوی دوربین رفت. با توجه به این تخمین حدود چهل جلسه فیلم برداری، اواخر اسفند این مرحله از تولید به پایان خواهد رسید.

منبع : مجله فیلم شماره472

انتهای پیام/

برچسب ها: کارگردان ، نویسنده ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار