الميادين گزارش داد

اروپا به واردات گاز از الجزاير برای جایگزینی واردات از روسیه امیدوار است

شبکه الميادين گزارش داد: بحران بين روسيه و غرب بر سر اوکراين و تهديدات درباره اعمال تحريمهاي متقابل، باعث کشيده شدن نگاه اروپا به واردات گاز از الجزاير شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران حسن يوسف گزارشگر شبکه تلويزيوني الميادين، درباره تمايل اروپا براي واردات گاز از الجزاير به جاي روسيه گفت: اروپا گاز الجزاير را بهترين گزينه براي تنوع بخشيدن به منابع تامين گاز لازم براي اين کشورها مي داند.

بحران بين روسيه و اروپا مي تواند فرصتي براي الجزاير باشد. بسياري از ميدان هاي گازي الجزاير منتظر سرمايه گذاري خارجي است و کشورهاي صنعتي مانند آلمان و ايتاليا براي تنوع بخشيدن به منابع تامين انرژي خود تلاش مي کنند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با صراحت تاکيد کرد اين کشور پس از بحران شبه جزيره کريمه در سياست انرژي خود تجديدنظر خواهد کرد.

آلمان الجزاير را بهترين گزينه براي خود مي داند.

 ايتاليا هم سرمايه گذاري هاي زيادي در ميدان هاي گازي قديمي و جديد الجزاير دارد و قراردادهاي بلندمدت با اين کشور امضا کرده است.

در ادامه اين گزارش آمده است: ليبي و نروژ هم دو گزينه ديگر براي تامين گاز اروپا هستند. اما اوضاع امنيتي در ليبي به گونه اي نيست که بتواند منبع باثبات تامين گاز باشد. نروژ هم با حداکثر ظرفيت خود در حال توليد گاز است و نمي تواند صادرات بيشتري به اروپا داشته باشد. الجزاير سومين صادرکننده بزرگ گاز به اروپاست.

شرکت هاي اروپايي با سرمايه گذاري در الجزاير مي توانند گاز را با بهاي ترجيحي به دست آورند.

امکان افزايش توليد گاز در الجزاير از هشتاد ميليارد مترمکعب به بيش از صد ميليارد مترمکعب وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار