مدير کل شرکت نفتی شل از افزایش فعاليت های این شرکت در روسيه خبر داد

مدیر کل شرکت نفتی هلندی- انگلیسی رویال داچ شل، روز جمعه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد این شرکت مایل است فعالیت های خود را در این کشور گسترش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری ریانووستی؛ درخواست این شرکت نفتی غربی برای گسترش فعالیت های نفتی خود در روسیه در حالی مطرح می شود که کشورهای غربی تهدید کرده اند اگر از طریق مذاکره نتوانند با روسیه بر سر بحران اوکراین به نتیجه برسند تحریم های بیشتری علیه این کشور اعمال خواهند کرد.
بن وان بوردنBen van Beurden مدیر کل رویال داچ شل، که در زمره بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز در جهان است در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت:« ما رویکرد بلند مدتی درباره همکاری های خود با روسیه داریم. ما می خواهیم شریک قابل اعتمادی در دراز مدت برای روسیه باقی بمانیم.»
مدیر کل این شرکت نفتی که در همه زنجیره‌های صنعت نفت و گاز از اکتشاف، استخراج، پالایش؛ نفت خام و گاز طبیعی گرفته، تا توزیع و بازاریابی نفت و گاز فعالیت دارد، تصریح کرد شل می خواهد سکوهای نفتی و گازی منطقه ساخالین-2 واقع در شرق دور روسیه زا که گاز طبیعی مورد نیاز بازار آسیا را تامین کند گسترش دهد.
گازپروم سهام دار اصلی طرح نفتی وگازی ساخالین دو است و شرکت نفتی شکل اصلی ترین سهام دار اقلیت این طرح نفتی عظیم است.
بن وان بوردن در بخش دیگر از سخنان خود در همین باره گفت:« اکنون بهترین زمان برای گسترش همکاری های گاز و نفتی بین
شل و روسیه است.»
دیدار پوتین با مدیر کل شرکت هلندی-انگلیسی رویال داچ شل که یکی از عرضه‌کنند گان برجسته انرژی‌های برگشت‌پذیر از جمله سوخت‌های زیستی، انرژی بادی، انرژی خورشیدی و هیدروژنی در جهان نیز است قبل از هر چیز حاکی از تلاش های کرملین برای جذب و نگه داشتن شرکت های اروپایی در خاک خود است. شرکت های غربی نیز با وجود تنش های ژئوپلیتیک بین اوکراین و روسیه ،ترجیح می دهند در خاک روسیه فعالیت های تجاری و اقتصادی خود را ادامه دهند زیرا بازار روسیه ،بازده خوبی برای آنها دارد.
پوتین در همین راستا در 26 ماه مارس با جو کاسر مدیر کل شرکت زیمنس آلمان نیز دیدار کرد. مدیر کل زیمنس نیز به پوتین اطمینان خاطر داد که سرمایه گذاری های این شرکت در روسیه متوقف نخواهد شد زیرا زیمنس طرحی بلند مدت برای سرمایه گذاری های خود در روسیه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار