رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

حفظ آثار "تاریخی" در کشور نیازمند عزم و اراده ملی است

حدود یک میلیون بنا، محوطه و مکان تاریخی در کشور وجود دارد حفظ این تعداد آثار تاریخی درکشور نیازمند عزم و اراده ملی است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ مراسم گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بعدازظهر امروز با حضور مسعودسلطانی‌فر،معاون رئیس‌جمهور ورئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری در موزه نقاشی پشت شیشه برگزار شد.

مسعودسلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری در این مراسم گفت: اگر اصلاح امور جامعه و توسعه کشور را در اصلاح فرهنگی می‌دانیم ریشه این فرهنگ، "میراث فرهنگی" است.


وی افزود: باید از این ریشه‌ها و هویت تمدنی و تاریخی به صورت جهادگونه و حماسی دفاع و حفاظت کنیم.
 
سلطانی‌فر تصریح کرد:یک میلیون بنا، محوطه و مکان تاریخی در کشور وجود دارد، حفظ این تعداد آثارتاریخی درکشور نیازمند عزم و اراده ملی است، همه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این مواریث فرهنگی احساس وظیفه کنند و برای حفظ آنها، منابع و امکانات خود را به کار بگیرند.
 
معاون رئیس جمهور اظهار داشت: این تعداد بنای تاریخی کشور در مقایسه با اقداماتی که انجام شده، نشان دهنده این نکته است که اگر منابع ما 10 یا 20 برابر امکانات موجود باشد، پاسخگوی 1 درصد از نیازهای ما برای انجام وظایف قانونی "سازمان میراث فرهنگی" یعنی حفاظت از آثار تاریخی نخواهد بود.
 
معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: اقداماتی که در راستای حفاظت از آثار تاریخی انجام می‌شود بدون مشارکت گسترده مردم به هیچ‌وجه موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
 
سلطانی‌فرتصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران در بحث تملک اماکن و بناهای تاریخی نقش بسیار موثری داشته که ادامه این روند در حفاظت از مواریث فرهنگی و احیا و بازسازی این بناها توسط سازمان میراث فرهنگی خطر نابودی آثار را از بین می‌برد.
 
معاون رئیس‌جمهور گفت: اگرچه امکانات محدود است و راهی طولانی پیش روی مااست اما می‌توانیم با برنامه‌ریزی و توزیع مناسب منابع در سال جدید شاهد اتفاقات خوبی در حوزه" میراث‌فرهنگی" باشیم.
 
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: علاوه بر مردم، دستگاه‌های اجرایی، استانداری، فرمانداری و شهرداری‌ها می‌توانند نقش موثری در احیا، بازسازی و حفاظت از آثار تاریخی داشته باشند.
 
شایان ذکر است: رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حاشیه این مراسم از خانه تاریخی سپهدار تنکابنی در خیابان ظهیرالاسلام بازدید کرد.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تاریخی ، عزم ، ملی ، دستی ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار