هویت بازیکن سابق آرسنال که به داعش پیوست

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که سرویس‌های امنیتی انگلیس از طریق آزمایش صدا به این نتیجه رسیدند که بازیکن سابق تیم آرسنال انگلیس، یکی از تروریست‌های گروه "داعش" در سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پس از گذشت مدتی از انتشار تصاویر و صحبتهای یکی از اعضای داعش در سایتهای وابسته به این گروه تروریستی در سوریه، برخی رسانه ها تأکید کردند که "سیلسو رودریگز کاستا" بازیکن پرتغالی سابق تیم فوتبال آرسنال با نام " ابو عيسى الاندلسي" همان کسی است که در حال تبلیغ برای جذب نیروهای جهت شرکت در جنگ سوریه است.

سایت روزنامه " الانباء" کویت روز جمعه گزارش داد که این بازیکن به همراه برادرانش در لیتون در شرق لندن زندگی می‌کرد.

باشگاه آرسنال انگلیس در واکنش به این گزارش‌ها اعلام کرده است که این فرد با تیم آرسنال همکاری دائم نداشته، بلکه در جلسات آموزشی این باشگاه که با هدف استعدادیابی تشکیل می‌شود، شرکت می‌کرد.

با این حال پیش از این خبرهایی در رسانه‌ها و در شبکه اینترنت منتشر شده مبنی براینکه این مرد "لاسانا دیارا " (29ساله) بوده است که برای فرانسه و باشگاه‌های خارجی مانند آرسنال، چلسی و پورتسموث بازی کرده است، ولی دیارا به طور کامل این مساله را رد کرده و عنوان کرده که هیچ گاه به سوریه نرفته است.

این نوار ویدئویی برای مربیان در مرکز آموزش باشگاه آرسنال به نمایش گذاشته شد، اما آن ها نتوانسته‌اند که صدای این فرد مسلح را شناسایی کنند.

به نظر می‌رسد که دست کم دو پرتغالی در سوریه هستند که یکی از آنان در شهر حلب است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار