اخبار ویژه روزنامه های شنبه ؛

سرقت چند کیلو طلا و کشتن چند نفر هم شد جرم؟!/ یادداشت پسر آهنگران برای خاتمی

تیر خلاص ایران به دومین رئیس‌ استخبارات سعودی، مدیریت بولدوزری و شعار ثبات دانشگاه!، ماجرای فرود هواپیمای امریکایی در مهرآباد، خاوری وکیل معرفی کرد و ... ازجمله مهمترین اخبار ویزه روزنامه های شنبه است.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*کیهان

سرقت چند کیلو طلا و کشتن چند نفر هم شد جرم؟!

رسانه‌های ضد انقلاب و مدعیان حقوق‌بشر، عضو زورگیر و آدم‌کش گروهک تروریستی کومله را زندانی سیاسی جا زدند!

این محافل روز پنج‌شنبه از اعدام «سمکو-خ» به اتهام محاربه خبر داده و وی را زندانی سیاسی عضو یک حزب مخالف جمهوری اسلامی معرفی کردند. با این وجود مرور سوابق نامبرده نشان می‌دهد که وی ضمن عضویت در گروهک تروریستی کومله، در چند مورد زورگیری و سرقت مسلحانه، بمبگذاری و آدم‌کشی از جمله کشتن یک نوجوان 14 ساله نقش داشته است.

سایت بولتن‌نیوز با انتشار این اطلاعات نوشت نامبرده فروردین 1390 پس از درگیری مسلحانه  با نیروهای امنیتی در یکی از اتوبان‌های اطراف تهران بازداشت شد. او چند سال پیش، از کشور متواری و به گروهک تروریستی کومله در شمال عراق پیوسته و آموزش‌های تروریستی را فرا گرفته بود. وی با هدایت یکی از سرکردگان گروهک به نام بهرام رضایی مشهور به بهرام رش(سیاه) فرمانده نظامی کومله به صورت مخفیانه وارد کشور شده و با مراجعه به یکی از طلا‌فروشی‌های شهرستان بانه، مالک مغازه به نام ابراهیم مراغیان را با ضربات چاقو به طرز فجیعی به قتل رسانده بود. این تروریست شرور به همراه 3 کیلو طلا و مقادیری پول نقد و چک سرقتی به تهران آمد تا پس از فروش به سلیمانیه برگردد و پول حاصل از این سرقت را تحویل سرکردگان گروهک دهد.

بولتن‌نیوز می‌افزاید: دو نفر از همدستان وی نیز به اسامی محمد.س و آرمان. ح در عملیات دیگری در ساعت دو و نیم بامداد نهم فروردین شناسایی و دستگیر شدند و معادل 3 کیلو طلا که به شمش تبدیل شده بود به همراه مبالغی پول مسروقه کشف و ضبط گردید. این تیم توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی شده بود.

این گزارش همچنین حاکی است: لازم به ذکر است نامبرده پیش از آخرین عملیات زورگیری و تروریستی، به همراه یک تیم چهارنفره از گروهک تروریستی کومله به منطقه سقز اعزام شده بود که در جریان یک درگیری مسلحانه یک نوجوان 14 ساله و یک افسر نیروی انتظامی را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

یادآور می‌شود این اولین بار نیست که محافل ضدانقلاب، عناصر شرور و جنایتکار را جای زندانی سیاسی جا می‌زنند و پیش از این نیز بارها عناصر قاچاقچی یا تروریست و شرور را فعال سیاسی جا زده و در پی دستگیری آنان مدعی نقض حقوق بشر در ایران شده‌اند. برخی نمایندگان پارلمان اروپا اخیرا پس از صدور قطعنامه حقوق‌بشری علیه ایران، با سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرده و ادعا کردند، از حقوق‌بشر در ایران پشتیبانی می‌کنند.

تیر خلاص ایران به دومین رئیس‌ استخبارات سعودی

برکناری مجدد رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم سعودی در کمتر از 2 سال، از عمق بی‌ثباتی سیاسی و اطلاعاتی در این رژیم حکایت می‌کند ضمن اینکه به معنای اعلام شکست مجدد در برابر جبهه مقاومت و بیداری اسلامی است.

تلویزیون عربستان اعلام کرد: بندر بن سلطان به علت مشکلات جسمی از ریاست استخبارات عربستان کناره‌گیری کرد و سپهبد یوسف الادریسی جایگزین وی شده است. بندر اواخر تیرماه 91 به ریاست استخبارات انتخاب شد تا شکست‌های فاحش رئیس وقت این تشکیلات مقرن بن عبدالعزیز را جبران کند.

بندر نزدیک 20 سال سفیر عربستان در آمریکا بود. پایگاه خبری نهرین آن زمان  فاش کرد که آمریکا بعد از گذشت سال‌ها به طور مستقیم پرونده امنیتی را در عربستان به دست گرفته و انتخاب بندر بن سلطان به وزارت اطلاعات این کشور به دستور کاخ سفید بوده است. برپایه این گزارش بندر حتی در کشورش به آمریکایی بودن معروف است.

همچنین پایگاه خبری میدل ایست آن‌لاین به هنگام برکناری مقرن و جایگزینی بندر خاطرنشان کرده بود:«4 شکست بزرگ عربستان از ایران در عراق و سوریه و لبنان و بحرین، علت برکناری مقرن بوده است چرا که ملک عبدالله از نفوذ فزاینده ایران در منطقه هراسان است. آمریکایی‌ها به پادشاه عربستان توصیه کردند مقرن را از این سمت برکنار کند، آنها به صراحت گفتند وی در موقعیت مهم خود این جدیت لازم در کار را ندارد».

در حقیقت بندر بن سلطان با دستور مستقیم آمریکا مأمور شده بود تا شکست‌های فاحش و مشترک ریاض- واشنگتن در حد فاصل عراق تا سوریه و لبنان و بحرین را جبران کند. اما تیر خلاص ارتش سوریه به گروه‌های مسلح  تحت حمایت آمریکا و رژیم سعودی، در حقیقت پایان حیات سیاسی بندر بن سلطان و سقوط وی از چشم ملک عبدالله و سازمان سیا نیز بود؛ ضمن اینکه وخامت حال ملک عبدالله از یک سو و نگرانی فزاینده از سر برآوردن انقلاب مردمی در درون عربستان در برکناری بندر بن سلطان مزید بر علت شده است.

مدیریت بولدوزری و شعار ثبات دانشگاه!

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: به دنبال آن هستیم تا تغییرات کمتری در حوزه رؤسای دانشگاه‌ها داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجو از ساری، عبدالحسین فریدون در مراسم معرفی رئیس دانشگاه مازندران گفت: اعتقاد ما در وزارت علوم این است که مدیریت دانشگاه‌ها باید دارای ثبات کامل و پایدار باشند چون کار ما کار علمی است و کار علمی کاری نیست که بخواهد با سیاست دست و پنجه نرم کند و با تغییر وزیر ساختارها نیز تغییر کند.

فریدون با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا تغییرات کمتری در حوزه رؤسای دانشگاه‌ها داشته باشیم، افزود: تلاش‌های فراوانی شده تا قانون هیئت امنا حاکم شود و این قانون سبب می‌شود تا دانشگاه‌ها کمتر دچار نوسانات شوند.

وی افزود: باید وابستگی دانشگاه‌ها را به افراد و گروه‌های غیردانشگاهی کم کنیم و قوانین را اصلاح کنیم تا بتوانیم مدیریت مشارکتی را با حضور افراد شایسته شکل بدهیم.

این اظهارات در حالی از سوی مدیر کل وزارتی دفتر علوم عنوان شده که اولاً حدود 40 رئيس دانشگاه طی چند ماه اخیر و بدون کمترین ارزیابی علمی یا مدیریتی و صرفاً به خاطر تمکین از مطامع مافیای افراطیون و فتنه‌گران درخارج از وزارت علوم برکنار شده‌اند و ثانیاً دانشگاهیان و اساتید کوچک‌ترین نقشی در این مدیریت به اصطلاح‌ «مشارکتی» نداشته‌اند، الا اینکه فرض کنیم بقایای حزب منحله مشارکت در حال بازسازی رویکردهای افراطی دوره اصلاحات هستند.

در همین حال دانشگاه تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه تهران پس از 2 ماه همچنان فاقد رئيس است و از سوی سرپرست اداره می‌شود. فرجی‌دانا وزیر علوم با وجود نداشتن گزینه‌ای شایسته برای مدیریت دانشگاه تهران، صرفاً به خاطر راضی کردن افراطیون، اقدام به برکناری دکتر فرهاد رهبر کرد و تازه یک ماه بعد بود که وزارت علوم مدعی شد می‌خواهد شورای مشورتی از برخی اساتید تشکیل داده و رئیس دانشگاه تهران را معلوم کند. البته نه هویت و نحوه گلچین کردن این شورای مشورتی معلوم است و نه اینکه برکناری بلادلیل رئيس موفق دانشگاه تهران بدون اخذ ارزیابی اساتید دانشگاه تهران، توسط کدام باند مخفی انجام شده است؟

وکیل‌الدوله‌ها بالاخره آفتابی می‌شوند؟!

یک نماینده مجلس گفت: بنده هنوز برای عضویت در فراکسیون حامی دولت (اعتدال) تصمیم نگرفته‌ام اما صحبت از عضویت 30 تا 40 نماینده در این فراکسیون است.

موید حسینی‌صدر عضو فراکسیون رهروان به آریا گفت: برای عضویت در فراکسیون اعتدال به بنده نیز پیشنهاد شده اما فعلا اینکه آیا تشکیل چنین فراکسیونی به مصلحت است یا نه در حال  بررسی هستم.

وی با تاکید بر این مطلب که تا حالا صحبت از عضویت 30 تا 40 نماینده در فراکسیون اعتدال مطرح است، البته بنده هنوز برای عضویت در این فراکسیون تصمیم نگرفته‌ام چرا که ممکن است تشکیل فراکسیون جدید خیلی به مصلحت نباشد.

گفته می‌شود چند نماینده اصلاح‌طلب شامل علیرضا محجوب و عابد فتاحی در کنار ابراهیم نکو و علی مطهری پیگیر فراکسیون حامی دولت بوده‌اند هر چند که ظاهراً مطهری از این کار منصرف شده و تشکیل فراکسیونی با ظرفیت متهم شدن به وکیل‌الدولگی را به مصلحت نمی‌داند.

بهروز نعمتی نایب رئیس فراکسیون رهروان در این‌باره می‌گوید: ما به هیچ‌وجه بنا نداریم که با تشکیل فراکسیون اعتدال مخالفت یا موافقت کنیم. ما نمی‌خواهیم جلوی تشکیل فراکسیون جدید در مجلس را بگیریم در واقع در حال حاضر حداقل 50 فراکسیون در مجلس فعالند لذا ایرادی نمی‌بینیم که عده دیگری بخواهند فراکسیون اعتدال تشکیل دهند. البته خیلی‌ها به دنبال این هستند که با تشکیل فراکسیون تضاد بیشتری بین دولت و مجلس ایجاد کنند لذا بنده معتقدم کسانی که خیلی دلسوز این دو قوه  نیستند به دنبال تشکیل فراکسیون جدید در مجلس هستند.

با وجود برآورد حداکثر 40 نفری از علاقمندان احتمالی عضویت در فراکسیون حامی دولت، ابراهیم نکو به سایت تدبیر گفته است: «اکثریت فراکسیون از فراکسیون رهروان هستند و از فراکسیون اصولگرایان هم رقم قابل توجهی در فراکسیون اعتدال شرکت خواهند کرد»(!) اما پیش از وی عابد فتاحی نماینده اصلاح‌طلب گفته بود حتی اگر 10 نفر عضو شوند، ما فراکسیون اعتدال را تشکیل می‌دهیم.

با این حال مخالفت با تشکیل چنین فراکسیونی، از سوی نمایندگان عضو فراکسیون رهروان نیز اعلام شده است. محمدقسیم عثمانی، درباره دلایل مخالفت خود با تشکیل فراکسیون اعتدال می‌گوید: مجلس تا امروز با خواسته‌های اصلی دولت البته با چالش موافقت کرده است، اما اگر مجلس را به دو قسمت مخالف و موافق دولت تقسیم کنیم با تشکیل این فراکسیون از تعداد موافقان با سیاست‌های دولت کاسته‌ایم. تشکیل فراکسیون تحت عنوان اعتدال یا هر نام دیگری به نفع دولت نیست.

سیدحسین نقوی دیگر نماینده مجلس نیز می‌گوید تشکیل فراکسیون اعتدال به ضرر دولت و مجلس است.

همچنین روزنامه آفتاب در این‌باره تشکیل فراکسیون ضعیف اعتدال را به ضرر دولت و باعث انسجام بیشتر دو طیف اصولگرای مجلس توصیف کرد و در این‌باره به عنوان یک خطر هشدار داد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد چند نماینده خاص به قصد خودشیرینی برای دولت، در حال خدمت به منتقدان اصولگرا هستند.

نه به آن گران کردن برق و نه به این هدیه‌های 300 هزار تومانی

طبق دستور وزیر نیرو به همه کارمندان این وزارتخانه کارت هدیه 300 هزار تومانی اهدا می‌شود.

به گزارش «الف»، مسئولان دولتی و غیردولتی نیز در روز زن تلاش می‌کنند با اعطای هدایا، در گرامیداشت این روز سهیم باشند و تقدیم کارت هدیه، یکی از متداول‌ترین راه‌هایی است که در دستگاه‌های اجرایی و سایر ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این بار وزیر نیرو بخشنامه‌ای را صادر کرده است که بر اساس آن مقرر شده به منظور تقدیر از بانوان شاغل بدون در نظر گرفتن نوع قرارداد و بانوان بازنشسته سال 92، کارت هدیه‌ای به مبلغ 350 هزار تومان و برای بزرگداشت همسران و مادران شاغلین مرد (متاهل و مجرد) کارت هدیه‌ای به ارزش 300 هزار تومان به آنها داده شود.

الف می‌افزاید: با توجه به اینکه این مصوبه به تمام شرکتهای مادر تخصصی، مراکز آموزشی و پژوهشی و حوزه ستادی این وزارتخانه ابلاغ شده است به نظر می‌رسد تمام کارمندان وزارت نیرو از این هدیه بهره‌مند شوند. بر اساس آمار وب‌سایت آمار کار که خود را منتسب به وزارت تعاون و کار معرفی کرده است، طبق بررسی‌های سال 1387، تعداد کارمندان وزارت نیرو بیش از 30 هزار نفر است که با احتساب هر نفر 300 هزار تومان (بدون در نظر گرفتن موضوعاتی چون افزایش کارمندان طی 6 سال گذشته و رقم پرداختی بیشتر به کارمندان زن) این رقم بالغ بر 9 میلیارد تومان می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: اگرچه در حسن‌نیت مسئولان دولتی و تلاش برای تقدیر از کارمندان تردیدی نیست اما این رقم قابل توجه ضمن آنکه با برخی سخنان مسئولان اجرایی در کمبود شدید منابع مالی همخوانی ندارد،‌ می‌توانست در مواردی چون اعطای وام به نیازمندان حاضر در این وزارتخانه،‌ پرداخت مطالبات پیمانکاران و محورهای تامین اجتماعی هزینه شود.

از سوی دیگر با توجه به اطلاعیه قابل تامل این وزارتخانه مبنی بر صدور قبض اشتباه برای تمامی مشترکان برق در سراسر کشور، شایسته است وزارتخانه جریمه‌هایی را که عاملان این اتفاق عجیب باید پرداخت کرده یا متحمل بشوند را نیز اعلام کند تا مردم بدانند چگونه ممکن است پیش از صدور این قبض‌ها هیچ‌کس متوجه وجود اشتباه در آنها نشده باشد.

به نظر می‌رسد پرداخت هدایایی با مبالغ و فراگیری فوق، تناسبی با گران کردن تعرفه‌های برق و گاز و... نداشته باشد.

*ایران

ماجرای فرود هواپیمای امریکایی در مهرآباد

  خبر اول این که روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی مدعی فرود یک هواپیمای امریکایی متعلق به بانک یوتای امریکا در فرودگاه مهرآباد تهران شده است. اما برخی مقام‌های ذی ربط ایران و امریکا نسبت به این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کردند. در گزارش روزنامه امریکایی نیویورک تایمز آمده: «با وجود اصرار مقام‌های امریکایی به ادامه تحریم‌ها علیه ایران یک هواپیمای متعلق به بانک امریکایی «یوتا» روز سه شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران فرود آمده است و هنوز کسی نمی‌داند این هواپیما چرا در ایران است.» برخی منابع امریکایی از حضور سرمایه‌گذاران این کشور در این هواپیما خبر داده‌اند اما سازمان هوانوردی فدرال امریکا در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرده است. به تازگی شرکت بوئینگ و جنرال الکتریک مجوز حضور در ایران را گرفتند. حمید بابایی مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در واکنش به این خبر گفت: «ما هیچ اطلاعی در این زمینه نداریم. 

مخالفت ترکیه با ارائه اطلاعات رضا ضراب به ایران

  خبر دیگر این که وزارت خارجه ترکیه درخواست مقام‌های ایرانی برای دریافت اطلاعاتی درباره رضا ضراب فعال اقتصادی متهم در این کشور را رد کرد. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه ملیت ترکیه، آنکارا گفته است ضراب شهروند ترکیه است و نمی‌تواند درباره او اطلاعاتی را به کشور دیگری ارائه کند، حتی اگر این فرد اصالتاً اهل آن کشور باشد. درخواست برای استفاده از اطلاعات رضا ضراب از سوی ایران پس از آن عنوان شد که نام ضراب به عنوان یکی از افراد متهم در پرونده فساد اقتصادی بابک زنجانی مطرح شد.

گشایش دفتر منافقین در یمن

  شنیدیم که منابع یمنی از اقدام گروهک تروریستی منافقین در گشایش دفتر خود در این کشور خبر دادند. به گزارش ایسنا، سایت خبری عدن یمن به نقل از برخی منابع در انگلیس نوشت که سرکرده‌های گروهک تروریستی منافقین وارد یمن شده‌اند و از سوی برخی گروه‌های تندرو در این کشور مورد استقبال قرار گرفته‌اند. به گفته این منابع، اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که شماری از سرکرده‌های این گروهک چندی پیش وارد یمن شده‌اند.

 یادداشت پسر آهنگران برای خاتمی

  با خبر شدیم که حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران فرزند حاج صادق آهنگران (نوحه خوان نامی دفاع مقدس) با درج عکسی از خود و سیدمحمد خاتمی، مطلبی را در وصف رئیس‌جمهوری پیشین ایران نوشت. به گزارش پارسینه، آهنگران در این نوشته، خاتمی را خوش‌مشرب و خوش‌بیان توصیف کرده است که هشت سال نشستن بر جایگاه ریاست جمهوری، خللی در تواضع او ایجاد نکرده است.

تکذیب درگیری در بند 350 زندان اوین

  دست آخر این که روز پنجشنبه در صفحه نخست اکثر رسانه‌های فارسی زبان خارجی خبری مبنی بر ضرب و شتم در بند 350 زندان اوین در پی بازرسی مأموران زندان منتشر شده بود. اما «غلامحسین اسماعیلی» رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی هرگونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان این بند توسط مأموران و زندانبانان را تکذیب کرد و گفت: «براساس آیین‌نامه سازمان زندان‌ها ماهانه یک بار بازرسی نوبه‌ای انجام می‌شود». وی در گفت‌وگو با ایلنا، ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه در درگیری دست و پای برخی از این زندانیان شکسته شده یا مشکل جسمانی برایشان به وجود آمده را تکذیب کرد و گفت: «بنا نداریم به ادعاهای سایت‌های معارض که دروغ پراکنی علیه نظام می‌کنند پاسخگو باشیم.»

*جمهوری اسلامی

* رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني هرگونه درگيري و ضرب و شتم زندانيان بند 350 زندان اوين توسط مأموران و زندانبانان را تكذيب كرد. غلامحسين اسماعيلي در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، پيرامون اخبار برخي از سايت‌هاي فارسي زبان خارج از كشور مبني بر ضرب و شتم زندانيان بند 350 بازداشتگاه اوين گفت: نبايد به اخبار ضد انقلاب‌ها توجه كرد و ما به فرافكني و شايعه‌سازي هم كاري نداريم. رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني با تاكيد بر اينكه هيچ‌گونه درگيري و ضرب و شتم در زندان اوين صورت نگرفته است، ادامه داد: براساس آئين نامه سازمان زندان‌ها ماهانه يك بار بازرسي نوبه‌اي انجام مي‌شود كه امروز اين بازرسي انجام شد. وي ادعاهاي اين سايت‌ها مبني بر اينكه در درگيري روز پنجشنبه دست و پاي برخي از اين زندانيان شكسته شده و يا مشكل جسماني برايشان بوجود آمده را تكذيب كرد و گفت: بنا نداريم به ادعاهاي سايت‌هاي معارض كه دروغ پراكني عليه نظام مي‌كنند پاسخگو باشيم.

* خبرگزاري‌هاي خارجي با انتشار گزارشي همراه با عكس، از حضور يك خواننده و رقصنده مصري در دفتر حفاظت از منافع ايران در مصر خبر دادند. به گزارش "انتخاب" آلبا كلرد خواننده و رقصنده مصري به تازگي تصاويري از خود با مجتبي اماني مسؤل دفتر حفاظت از منافع ايران در مصر منتشر كرده و گفته است: سفارت ايران در مصر، من را به مهماني‌اي كه به مناسبت عيد نوروز در محل اسكان او برگزار شده بود دعوت كرده و استقبال گرمي از سوي حاضرين از من به عمل آمد. مقامات مسئول در اين دفتر گفته‌اند خانمي به نام كلرد را نمي‌شناسند اما حضور وي در جشن را نيز تكذيب نكردند. آنها گفتند: "ما از تمامي ايرانيان و يا كساني كه پدر و مادر ايراني داشته‌اند و اطلاعات آنها در دفتر موجود بوده است براي جشن نوروز دعوت به عمل آورده‌ايم". آلبا كلرد، اصالتاً از خانواده‌اي ايراني - ترك است. مسئول دفتر حفاظت منافع ايران در مصر همان كسي است كه در ماه‌ها و هفته‌هاي آخر حكومت حسني مبارك معزول، براي برقراري روابط گرم گردشگري و تجاري ميان ايران با رژيم وي تلاش كرد و قراردادهائي را به امضاء رساند. معلوم نيست فردي كه از روشن‌ترين حوادث محل مأموريت خود تحليل درستي ندارد، چرا همچنان مسئول دفتر حفاظت منافع كشورمان در كشور مهمي چون مصر در شرايط حساس كنوني است! ضمناً‌ عكس‌هاي اين خبر در سايت انتخاب موجود است.

* از چهارمحال و بختياري خبر مي‌رسد جمعي از كشاورزان، كسبه و بازاريان، دانشجويان، روحانيون، هنرمندان و اقشار مختلف مردم اين استان در اعتراض به ادامه حفاري تونلهاي انتقال آب بهشت‌آباد و گلاب 2 در بازار شهركرد تجمع اعتراض‌آميز برگزار كردند. شركت كنندگان در اين تجمع گسترده با دردست داشتن پارچه نوشته و پلاكارد و سر دادن شعارهاي مختلف، خواستار عذرخواهي وزير نيرو از مردم اين استان و دخالت فوري رؤساي قواي مجريه و قضاييه در اين زمينه و صدور دستور توقف فوري و محاكمه و مجازات عوامل و دست‌اندركاران اجرايي اين طرحها شدند.

*جام جم

خاوری وکیل معرفی کرد

محمود خاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی که پس از افشای فساد بزرگ مالی فراری شد، به دادگاه وکیل معرفی کرده و حالا آن طور که ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی گفته، دیگر به‌صورت غیابی محاکمه نمی‌شود. به گزارش مهر، او در پاسخ به خبرنگاری که پرسید شنیده می‌شود حکم اعدام مه‌آفرید اجرا نخواهد شد، آیا این موضوع صحت دارد، تاکید کرد: هر حکمی صادر و قطعی شود، اجرا می‌شود. وضع رد مال مه‌آفرید نیز تاکنون خیلی خوب پیش رفته تا بعد ببینیم چه می‌شود.

بررسی مصادره ساختمان بنیاد علوی در مجلس

پس از آن‌که یک دادستان آمریکایی اعلام کرد اموال بنیاد علوی و شرکت آسا در آمریکا مصادره شده و از محل فروش آن به آنچه «قربانیان وقایع تروریستی» خوانده شده و آمریکا دولت ایران را در آنها دخیل می‌داند، خسارت پرداخت می‌شود، منصور حقیقت‌پور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی این پرونده در اولین جلسه هیات‌ رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد. او با اشاره به تناقض در رفتار واشنگتن، به فارس گفت:‌ جوهره آمریکایی‌ها فریب و نیرنگ است و ما باید هوشیاری خود را بالا ببریم.

هشدار صفارهرندی نسبت به «گرگ‌های عقیدتی»

محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین اجلاس ملی «اصحاب عشق» که از سوی قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا(ص) برگزار شد، گفت: کسانی که نظریه‌پرداز نگاه عدالت‌پیشه در انقلاب بودند، در سال‌های پس از دفاع مقدس تئوری‌پرداز جریان رفاه‌ زده شدند که مردم را به دنیاطلب و دنیاخواه تشبیه کردند و از این طریق فرهنگ رفاه‌زدگی و مصرف‌گرایی را ترویج می‌دادند. به گزارش مهر، او ضمن ابراز تاسف از برخی فعالیت‌های فرهنگی به صورت جزیره‌ای گفت: برخی جزیره‌های پراکنده در بعضی اوقات اصرار دارند خودشان کار جدایی انجام دهند که این خطرناک است و یکی از خطرات آن هم این است که اینها طعمه گرگ‌های عقیدتی و تشکیلاتی می‌شوند.

تشکیل کارگروهی برای ساماندهی سوال از وزرا

پس از آن‌که برخی نمایندگان از تلاش برای حذف سوالات غیرضروری از وزرا سخن به میان آوردند، مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تشکیل کارگروه مشترکی با کمیسیون اصل 90 مجلس با هدف اصلاح قوانین، ساماندهی تذکرات و سوالات و شکایات واصله خبر داد. به گزارش خانه ملت او افزود: جلسات این کارگروه به صورت منظم برگزار می‌شود تا موضوعات دوجانبه پیگیری و به ارتقای سطح تعامل دولت و مجلس بویژه موضوعات مطرح شده در حوزه کمیسیون اصل 90 منجر شود.

اظهارنظرهای تازه درباره دفن ریچارد فرای

واکنش‌ها به موضوع دفن ریچارد فرای، ایران‌شناس مشهور در اصفهان در حالی ادامه دارد که احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که نباید یک موضوع فرعی را مساله اصلی کشور کرد، تاکید کرد: ضرورتی به این همه پرداختن به مساله دفن ریچارد فرای نیست. همچنین در تازه‌ترین اظهارنظرها در این باره، وزیر ارشاد گفته است: خیلی در این رابطه اطلاعی ندارم، اما دولت که وصی ایشان محسوب نمی‌شود. ممکن است هرکس وصیت کند جایی دفنش کنند، هرکس وصی ایشان است، برود و به وصیت ایشان عمل کند.

وعده‌های جهانگیری درباره احزاب

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روز پنجشنبه در دیدار با برخی استانداران پیشین گفته است: موضوعات مرتبط با سیاست داخلی برای دولت مهم بوده و ان‌شاءالله سال ۱۳۹۳ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه احزاب خواهیم بود. به گزارش تسنیم، برخی استانداران پیشین کشورمان در این دیدار نکاتی درخصوص مشکلات بخش تولید، طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در استان‌ها، مسائل مربوط به طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و لزوم شکل‌گیری تشکل‌ها، احزاب و نهادهای مردم نهاد بیان و بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی تاکید کردند.

انتقاد الهام از توافق نامه ژنو

غلامحسین الهام از یاران محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم در نشست « اعتراض به قطعنامه پارلمان اروپا و دفاع از عظمت و اقتدار نظام اسلامی» از امضاکنندگان توافق ژنو انتقاد کرد. به گزارش ایرنا، او مفاد این توافق‌نامه را توهین به جوانان دانست. وی همچنین گفت انتظار داشته که دولت حسن روحانی بهتر به قانون عمل کند. گفتنی است؛ الهام هفته گذشته نیز در سخنانی، از حامیان احمدی‌ن‍ژاد خواسته بود تا متحد شوند.

*قدس

بودجه وام ازدواج رد شد!

مهر: عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت این کمیسیون در بودجه 93، اعتباری به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان را برای وام ازدواج جوانان تصویب کرد که در نهایت کمیسیون تلفیق با اختصاص این اعتبار موافقت نکرد.

تکذیب درگیری در بند 350 زندان اوین

مهر: غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندانها اخبار منتشر شده در سایتهای مخالف نظام در خصوص درگیری در بند 350 زندان اوین را رد کرد.

خودداری ترکیه از ارایه اطلاعات ضراب

ایسنا: وزارت خارجه ترکیه با درخواست مسؤولان ایرانی مبنی بر ارایه اطلاعات درباره رضا ضراب، تاجر ایرانی‌الاصلی که گفته می‌شود در ماجرای دادن رشوه به برخی وزیران و فرزندان وزیران دولت این کشور دست داشته، خودداری کرد.

افتتاح دفتر منافقین در یمن

قدس آنلاین: منابع یمنی از اقدام گروهک تروریستی منافقین در افتتاح دفتر در این کشور به کمک آمریکایی‌ها خبر دادند.

انتصاب اولین فرماندار زن در سیستان‌

ایرنا: برای نخستین بار «حمیرا ریگی» فرماندار زن در سیستان و بلوچستان کار خود را به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان قصرقند آغاز کرد.

ثبت نام یارانه در یک سازمان!

مشرق: در حالی که طی یک هفته گذشته تمام امکانات دولتی، و رسانه ها بسیج شدند تا مردم را از گرفتن یارانه منصرف کنند خبرها حاکیست که برخی از شعب یکی از سازمان‌ها به ثبت نامه یارانه ها برای عموم مردم اقدام می‌کند.

ربط «کریمه» و برنامه‌هسته‌ای‌ایران!

فرارو: ویلیام کوهن، وزیر دفاع پیشین آمریکا در اظهاراتی عجیب مدعی شد با الحاق کریمه به روسیه، ایران برنامه تسلیحاتی هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کند.

سلاح جدید روسیه

ایسنا : شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه از ساخت یک موشک استراتژیک در این کشور خبر داد که می‌تواند آمریکا را در یک ساعت غرق کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار