سازمان انتشارات اوقاف با 10 عنوان کتاب جدید به نمایشگاه بین المللی کتاب می آید

مديرعامل سازمان چاپ و انتشارات وابسته به سازمان اوقاف و امور خيريه از عرضه 10 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال خبرداد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین امیران با بیان این مطلب افزود: در کل 30 عنوان کتاب از سوی سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه خواهد شد که 10 عنوان آن چاپ اولی هستند.

وی "دانشنامه شعر عاشورایی" را از جمله عناوین کتاب های جدیدالانتشار این انتشارات دانست و گفت: در این مجموعه دو جلدی برخی اشعار عاشورایی شعرای معاصر قبل و بعد از انقلاب به همراه تحلیل آنها ارائه شده است.

مديرعامل سازمان چاپ و انتشارات اوقاف گفت: "زنان پیامبر(ص) و زنان با پیامبر(ص)" نوشته خانم دکتر "مرضیه محمدزاده" نیز از جمله عناوین جدید ارائه شده در نمایشگاه امسال است که به زندگینامه و اقدامات و فعالیت های زنان و دختران پیامبر(ص) پرداخته شده است.
وی افزود: «رهیافتی بر نهج البلاغه» نوشته دکتر "محمدمهدی جعفری" درخصوص آموزش و خوانش نهج البلاغه، "گلستان سعدی" با شرح ابیات و لغات مشکل آن نوشته دکتر "حسن احمدی گیوی"، "چهره پردازی سینما، تئاتر و تلویزیون" ترجمه و تالیف خانم "پریسا عباس زاده" و "اسلام، پروهش های تاریخی و فرهنگی" که محصول کار مشترک با دایره المعارف اسلامی و حاوی مجموعه ای از مقالات پژوهشی نویسندگان حوزه و دانشگاه راجع به مکتب اسلام است،  از دیگر عناوین جدید الانتشار سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در نمایشگاه کتاب امسال است.

امیران گفت: از جمله عناوین جدید الانتشار این سازمان در نمایشگاه کتاب امسال، مجموعه "کمال الملک" در قطع سلطانی است که در آن 72 عدد از تابلو نقاشی های آبرنگ مرحوم استاد کمال الملک نقاش برجسته کشورمان در عصر حاضر که در عکاسخانه کاخ موزه گلستان وجود دارد به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه "شهر اسلامی" یکی دیگر از تازه های نشر این انتشارات در نمایشگاه امسال است که در آن به مشکلات معماری و شهرسازی اسلامی پرداخته شده است گفت: این مجموعه اثر پروفسور "نجم الدین سمات" است که توسط دکتر "محمدحسین حلیمی" ترجمه شده و در قطع سلطانی با کاغذ روغنی و چهار رنگ چاپ شده است.

مديرعامل سازمان چاپ و انتشارات اوقاف گفت: از دیگر عناوین جدیدالانتشار سازمان چاپ و انتشارات اوقاف، مجموعه ای چهارجلدی است که با عناوین جداگانه "امامزادگان و حیات فرهنگی"، "حرمت حرم، مروری بر نقش اجتماعی امامزادگان"، "امامزادگان تجلیگاه هنر قدسی" و "چونان دری گشوده به بهشت" چاپ شده است.

وی گفت: «معماری اسلامی» مجموعه نقاشی های مستشرقین راجع به معماری و شهرسازی در ایران به همت محمد علیدوست از دیگر تازه های نشر است که در نمایشگاه کتاب امسال ارائه خواهد شد.

امیران در ادامه با اشاره به برخی عناوین تجدید چاپ شده از سوی سازمان چاپ و انتشارات اوقاف برای ارائه در نمایشگاه کتاب امسال خاطرنشان کرد: "سرمشق" عنوان کتابی است که در آن مجموعه آثار خوشنویسی نستعلیق، شکسته نستعلیق،  ثلث، رقاء و... و خطوط خوشنویسی اسلامی به همراه نمونه های آن گردآوری شده و این کتاب بدلیل استقبال زیاد تجدید چاپ شده است.

وی افزود: «استاد عشق» چاپ نوبت هفتاد و هشتم، "نیایش های چمران" چاپ نوبت بیستم، "خدا بود و دیگر هیچ نبود"چاپ نوبت نوزدهم و "شرح و تفسیر لوح محفوظ" نوشته مرحوم حافظیان چاپ نوبت پانزدهم از جمله عناوین پرفروش سازمان چاپ و انتشارات اوقاف هستند که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهند شد.

مديرعامل سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در خصوص برنامه های این سازمان در نمایشگاه کتاب امسال گفت: در ایام نمایشگاه کتاب چند برنامه رونمایی از کتاب های تازه منتشر شده با دعوت از نویسندگان این کتاب ها در غرفه انتشارات خواهیم داشت که علاقه مندان می توانند این کتاب ها را با امضای نویسندگان آنها خریداری کنند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: سازمان ، اوقاف ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار