بدنبال افزایش هزینه واردات حامل های انرژی؛

"کسری تجاری" اسپانیا بطور بی سابقه ای در ماه فوریه افزایش یافت

کسری تجاری اسپانیا، کمتر بودن پولی ناشی از صادرات نسبت به واردات این کشور در یک دوره معین، در ماه فوریه امسال یک میلیارد و ششصد میلیون یورو دیگر افزایش یافت .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،کسری تجاری اسپانیا که از نظر گردش پولی ، نمود خود را با خروج سرمایه ها و پول ملی کشور به نفع ارزهای بازارهای خارجی نشان می دهد، در ماه فوریه امسال نسبت به همین ماه در سال 2013 حدود 37 درصد افزایش را نشان می دهد. در ماه فوریه گذشته میزان کسری تجاری اسپانیا به پایین ترین سطح تاریخی خود رسیده بود.

در ماه فوریه میزان صادرات اسپانیا با 4.9 درصد افزایش به 19 میلیارد و 300 میلیون یورو رسید و در همین حال میزان واردات این کشور نیز با 6.9 درصد افزایش به 20 میلیارد و 900 میلیون یورو رسید.

افزایش کسری تجاری اسپانیا در ماه فوریه در حالی کاهش می یابد که رقم آن در همین ماه در سال گذشته به کمترین میزان خود از فوریه سال 1995 تا این تاریخ رسیده بود.

با در نظر گرفتن همه ماه های سال ،یعنی از اول امسال تاکنون میزان کسری تجاری اسپانیا روند کاهش را نشان می دهد.به طوری که در مقیاس سالانه کسری تجاری این کشور با 5.2 درصد کاهش به چهار میلیارد و 400میلیون یورو رسید.

اسپانیا، چهارمین اقتصاد برتر منطقه یورو، روند همتراز کردن تراز تجاری خود را ادامه می دهد. این کشور در سال 2013 میزان کسری تجاری خود را نصف کرد و آن را به 15میلیارد و 900 میلیون یورو رساند.

علت اصلی افزایش کسری تجاری اسپانیا در ماه فوریه ، افزایش هزینه واردات حامل های انرژی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار