عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تثبیت نرخ "پیاز" و "سیب زمینی" توسط دولت

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: دولت با نیازسنجی در میزان کشت پیاز و سیب زمینی در کشور می‌تواند از نوسانات قیمتی جلوگیری کنند.

سکینه عمرانی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دولت باید برای نوع کشت محصول برنامه ریزی واحدی ایجاد کند تا نوسانات قیمتی در بازارها به وجود نیاید.
 
 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دولت در سال ها گذشته در نوع کشت محصولات، غفلت‌های زیادی داشته است، افزود: دولت باید میزان کشت اینگونه محصولات را با نیاز جامعه تطبیق دهد تا کاهش و یا افزایش کشت در نوسانات قیمتی تاثیر چندانی نداشته باشد.
 
وی اظهار داشت: راه حل این مسئله برای دولت این است که با برنامه ریزی دقیقی جهت نیازسنجی محصولات برآید تا از این طریق نوسانات قیمتی کنترل شود.
 
عمرانی تاکید کرد: دولت و وزارت جهاد و کشاورزی در فاز دوم هدفمندی برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات در بازارها، باید منابع حاصله از یارانه‌ها را به سمت تولید هدایت کند.
 
به گفته این نماینده مجلس برای افزایش بهره وری دولت باید منابع آب آبیاری مناطق را طبق الگوی کشت اصلاح کند.
 
وی در پایان گفت: عرضه محصولات درجه 2 و 3 با قیمت متفاوت راه حل مناسبی برای اقشار کم درآمد است که کشاورزان نیازمند آموزش برای عرضه اینگونه محصولات هستند.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار