تبریز/

راه اندازی دفتر منطقه ای توسیاد در منطقه آزاد ارس

مدیرعامل منطقه آزاد ارس خواستار راه اندازی دفتر منطقه ای توسیاد؛ گروه تجاری ترکیه در این منطقه شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،خادم عرب باغی در نشست اقتصادی ایران ترکیه درتبریز طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه آزاد ارس دروازه بازار کشورهای CIS و ایران می باشد پیشنهاد می شود دفتر منطقه ای توسیاد در این منطقه تاسیس شود.

 

وی اظهار داشت: همچنین توسیاد میتواند در زمینه معرفی صاحبان صنایع با تکنولوژی های پیشرو و هایتک با منطقه آزاد ارس همکاری مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: منطقه ارس از دیرباز مورد توجه بازرگانان و فعالان اقتصادی ترک بوده و برنامه های ما برای ایجاد خطوط ارتباطی جدید وتوسعه ارتباطات زمینه ساز روابط بهترو بیشترخواهد بود.

وی گفت: هم اکنون موضوع ارتباط ارس با ترکیه از طریق مرز صدرک در حال بررسی و تصمیم گیری است که با اجرای این طرح ارتباط حمل و نقلی منطقه ارس به کشور ترکیه و اروپا متحول خواهد شد.

وی افزود: منطقه آزاد ارس با توجه به توانمندیهای ذاتی و تسهیلات قانونی سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی ترک، آمادگی دارد تا میزبان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هیات های ترک و برگزاری نشست ها و همایش های سرمایه گذاری باشد.

نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران ترکیه با حضور فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس و هیات اقتصادی تجاری ترکیه صبح امروز در هتل پارس تبریز برگزار شد.

سفر یک روزه مسوولان اقتصادی و کارآفرینان ترکیه به تبریز را شورای کار مشترک ایران و ترکیه به عنوان نهاد زیر مجموعه شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه وابسته به اتحادیه اتاق ها و بورس های ترکیه سازماندهی کرده است./
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: منطقه ، آزاد ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.