گلوبال ريسرچ:

حکومت پليسی در آمريکا ظهور کرده است/ جامعه مسلمانان آمریکا با محدودیت های اجتماعی فراوانی از سوی رهبران واشنگتن روبروست

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: آمریکا در حال تبدیل شدن به یک دولت پلیسی است و چشم انداز دموکراسی و آزادی در این کشور بحرانی و نامعلوم باقی خواهد ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ؛ این پایگاه اینترنتی  در گزارشی به قلم "کوروش زیاباری " با عنوان" ظهور حکومت پلیسی درآمریکا" نوشت:اگر چه پیشتر در باره دیدگاه و عقاید دیگران مبنی بر اینکه آمریکا در راه تشکیل یک دولت پلیسی گام بر می دارد شک و تردید داشتم اما در حال حاضر معتقدم اگر با دقت به فعالیت های رسانه ای آمریکا بنگریم، خواهیم دید تقریبا همه رسانه های این کشور شامل رسانه های تصویری، صوتی و مکتوب تلاش می کنند تا این کشور را بعنوان "سفینه آزادی" در جهان معرفی و تبلیغ کنند.

هر سال هزاران نفر از مردم نقاط مختلف دنیا به منظور دستیابی به زندگی و آینده ای بهتر و موفق تر به این کشور مهاجرت می کنند. مهاجران عمدتا بر این باورند که آمریکا با قدرت پنهان " آزادی بخش " خود می تواند تغییرات اساسی در زندگی آنان بوجود آورد.

اما اکنون باید بپذیریم شرایط کنونی  ظاهری این کشور بیانگر همه واقعیت موجود نیست و حتی افرادی که خوش بینانه و با آمال و آرزوهای فراوان به امید تحقق رویاهایشان به آمریکا مهاجرت می کنند پس از مدتی در می یابند که امیدهایشان ناامید شده است.

شاید یکی از جذابیت های مهاجرت به آمریکا این باشد که تصور می کنیم در این جامعه ، اتباع مختلف و متنوعی با نژادها، زبان ها، ملیت ها و ادیات گوناگون در کنار یکدیگر جمع شده و راه های همزیستی را فرا گرفته اند.

اگرچه رفاه نسبی شهروندان آمریکایی و خدمات دولتی به آنها حقیقتی مسلم است اما این  خدمات و رفاه اجتماعی بدان معنا نیست که آزادی های اجتماعی،آزادی های مدنی و حقوق بشری به اندازه کافی و عادلانه از سوی رهبران کاخ سفید برای همه شهروندان این کشور فارغ از مذهب، نژاد، باورهای دینی و ملیت افراد در نظر گرفته  می شود.

از زمان های بسیار دور ، دست کم پس از وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر، رهبران کاخ سفید بر آن شدند تا به بهانه دفاع از امنیت ملی کشور، فضای  کشور را نظامی کرده تا هر گونه صدای مخالف که قدرت و سلطه کاخ سفید را به چالش بکشاند  سرکوب کنند. توانایی های نظامی آمریکا سبب شد این کشور رفته رفته در جنگ ها و مناقشات و درگیری های نقاط مختلف دنیا دخالت کند.

دولت آمریکا تحت فشار سازمان ها و شرکت های چند ملیتی و یا لابی های قدرت، در مسیر گردن کشی و قانون شکنی گام برمی دارد. تصمیمات دولت آمریکا در سال های پس از حملات 11 سپتامبر سبب افزایش فزاینده محدودیت آزادی های اجتماعی و نقض حقوق مردم آمریکا شد.

اذیت و آزار شهروندان مسلمان آمریکا با این بهانه که تروریست های مسلمان در حادثه انفجار مرکز تجارت جهانی دست داشته اند نشان می دهد بر خلاف تصور عامه، آمریکا دیگر نمی تواند حامی آزادی و جامعه ای عادل باشدکه در آن با همه شهروندان بر اساس شان انسانی عادلانه رفتار شود.

جامعه سه میلیونی مسلمانان آمریکا، اکنون با محدودیت های اجتماعی فراوانی از سوی رهبران واشنگتن روبروست. بر اساس پرونده های قضائی موجود در آمریکا، هر از گاهی شنیده می شود که مسلمانان این کشور در روند بررسی پرونده ها، مورد آزار و اذیت، تحقیقات غیر قانونی، بازداشت های فرا قانونی، توقیف اموال، اقدامات جاسوسی قرار می گیرند.

خلیفه الاکیلی 34 ساله از مسلمانان آمریکاست. وی در مارس 2012 به اتهامات واهی در پیتزبورگ بازداشت شد. گفته می شود ماموران امنیتی آمریکا (اف.بی.آی) با استفاده از توطئه های امنیتی و پلیسی  وی را به بهانه همکاری با گروههای تروریستی بازداشت کردند. به گفته نیروهای امنیتی ظاهرا وی با یک فرد تندرو به نام شریف در ارتباط بوده است بررسی ها نشان داد که وی از همکاری با این فرد تندرو خودداری کرده است با این حال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس تازه ترین گزارش مجله " مادر جونز" و "برنامه گزارش تحقیقاتی" در سال 2011، بیش از 500 نفر از متهمان پرونده های تروریستی آمریکا مربوط به این گونه افراد است.

تنها در سال 2011، از 158 مظنون تروریست، 49 نفر آنان از سوی خبر چین ها و جاسوسانی که برای ماموران امنیتی کار می کنند معرفی شده اند. صرفنظر از چند مورد استثنا، همه توطئه های تروریستی اف.بی.آی در دهه گذشته در حقیقت حاصل عملیات جاسوسان و خبرچینان دستگاه امنیتی آمریکا بوده است.
اکنون بهتر می توان دریافت همه تلاش های دستگاه های امنیتی برای بازداشت مسلمانان این است که نشان دهند مسلمانان آمریکا افرادی جنایتکار هستند که عمدتا همه آنان در فعالیت های تروریستی مشارکت می کنند تا در این راستا نیروهای امنیتی و نظامی آمریکا با توجیهات بهتری بتوانند به اقدامات سرکوبگرانه خود علیه مسلمانان ادامه دهند و آنها را در جهان بد جلوه دهند.

بازداشت شهروندان مسلمان با اتهامات بی اساس و بدون بررسی های قضائی و قانونی، تخریب مساجد و جلوگیری زنان مسلمان از پوشیدن حجاب از دیگر مواردی است که از رفتار تبعیض آمیز و دولت پلیسی این کشور علیه مسلمانان پرده برمی‌دارد.

بسیاری از سازمان های حقوق بشری آمریکا در ماه‌های اخیر در باره افزایش عملیات مخفی نیروهای امنیتی آمریکا علیه مسلمانان و همچنین گسترش برچسب های جاسوسی در مساجد و اجتماعات مسلمانان این کشور هشدار داده اند. یکی از اعتراضات مهم مسلمانان آمریکا جلوگیری از برگزاری شعائر مذهبی آنان است.

همچون آمریکایی های آفریقایی تبار که به دلیل رفتار توهین آمیز سفید پوستان تحقیر می شوند، مسلمانان این کشور نیز به تحقیرشدن و تروریست خطاب شدن از سوی دیگران عادت کرده اند.

"مونا التهاوی" روزنامه نگار برجسته آمریکایی-مصری 9 سپتامبر 2011 با انتشار گزارشی در "گاردین" به تشریح شرایط نامناسب مسلمانان پس از واقعه تروریستی 11 سپتامبر پرداخت. وی نوشت پس از جدایی از همسر آمریکایی خود پس از این حادثه تروریستی، ترجیح داد در جامعه آمریکایی بماند و ضمن دفاع از باورهای مذهبی خود با افرادی که سعی می کنند تفکرات اسلامی را " خطرناک و شرور" بخوانند مبارزه کند.

همسر آمریکایی وی اکنون در آسیا و خود این نویسنده مصری مسلمان برای دفاع از باورهای دینی خود هنوز در آمریکاست.

مونا ضمن تشریح فلسفه اسلام می گوید افراد پشت صحنه 11 سپتامبر یک هدف داشتند و آنهم بد نام کردن مسلمانان و بد جلوه دادن اسلام است که اگر چه تا حدودی توانستند در اینگونه اهداف موفق شوند اما افرادی همچون این نویسنده مسلمان مصری- آمریکایی و دیگران با تبلیغ در جامعه آمریکا اجازه نخواهند داد عامه مردم آمریکا بیش از پیش فریب فعالیت های رسانه ای را بخورند.

وی در بخشی از مقاله خود نوشت "جرج بوش" رئیس جمهور وقت آمریکا تمام تلاش خود را کرد تا مسلمانان را به جرمی که مرتکب نشده بودند با ابزار مختلف و بهانه های واهی  در دادگاه های نظامی صدها نفر از مسلمانان را محاکمه و زندانی کند.

بوش از اینگونه اقدامات هم پا فراتر گذاشت و با یورش به دو کشور مسلمان نیز آخرین تیرهای ترکش سیاست خود را به منظور بدنام کردن مسلمانان شلیک کرد.

اکنون تنها مسلمانان نیستند که طعمه اهداف استبدادی، تعصب آلود و قضاوت های ناعادلانه دولت پلیسی آمریکا شده اند بلکه رهبران کاخ سفید محدودیت های بسیار سختی را برای همه شهروندان این کشور شامل مسلمان و غیر مسلمان یا حتی آمریکایی های غیر مهاجر ایجاد کرده اند.

در چنین شرایطی کسی که جنایات و اقدامات مخوف امنیتی آمریکا را افشا می کند با سرکوب نظامی و امنیتی کاخ سفید روبرو می شود. "ادوارد اسنودن" و "چلسی منینگ "و "جان کرایکو" که افشاگری های آنان مدتها سرخط عناوین مهمترین اخبار جهان بود از این گروه هستند. 

نکته قابل تامل اینجاست که اینگونه افراد یا از افسران ارشد دستگاه امنیتی آمریکا بوده و یا در این زمینه تخصص داشته اند.

شمار زیادی از نویسندگان، متفکران، فعالان و حتی سیاستمداران آمریکایی بارها از آینده این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

مطالعه و بررسی اینگونه هشدارهای جدی نشان می دهد آمریکا در حال تبدیل شدن به یک دولت پلیسی است و چشم انداز دموکراسی و آزادی در این کشور بحرانی و نامعلوم باقی خواهد ماند.

"جان دابلیو"، "وایت هد"، رئیس موسسه راترفورد در مقالات و پژوهش های خود بارها بر این نکته تاکید کرده است که آمریکا حکومتی دموکراتیک و جامعه ای آزاد نیست. وی در کتابی با نام" دولت گرگها" به وضوح به تشکیل حکومت پلیسی در آمریکا اشاره می کند.

با توجه به عملکرد دولت آمریکا در دو دهه اخیر، برای رهبران این کشور که خود را چراغ آزادی می نامند باید ابراز تاسف کرد. اما اگر دیگران برای شناخت آمریکا و سیاست های کاخ سفید به تولیدات هالیوود، اخبار فاکس نیوز و سی ان ان اکتفا کنند خواهند پذیرفت که ایالات متحده آمریکا بهترین، پیشرفته ترین، مترقی ترین و دموکرات ترین کشور جهان است و بی عدالتی و نابرابری در این کشور معنا و مفهومی ندارد. اما باید چشمها را باز کرد و آنچه را که در پشت پرده اتفاق می افتد دید زیرا غول رسانه ای آمریکا از ظهور دولت پلیسی در این کشور هرگز چیزی نخواهد گفت.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار