یادداشت/ سیدجلال ساداتیان

تحریم‌ها علیه روسیه به مقام اجرایی شدن در بلند مدت نخواهد رسید

خط لوله‌ای که گاز روسیه را به آلمان و بخش‌هایی از اروپا می‌رساند بسیار برای اروپایی‌ها ارزشمند است مطمئنا زمان و هزینه زیادی برای جایگزین آن صرف خواهد شد تا اروپا بتواند از این خط لوله صرف نظر کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدجلال ساداتیان" طی یادداشتی به بررسی تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا علیه کشورهایی چون روسیه و ایران  پرداخت.

 متن این یادداشت به شرح زیر است
 
تاثیر تحریم‌ها بر هر کشوری به دلیل وضعیت اقتصاد و نوع روابطی که با دیگر کشورها دارندبسیار متفاوت است ایران و روسیه شاید اشتراکاتی با هم داشته باشند اما از جهاتی دارای تفاوت هستند، تحریمی که علیه روسیه قرار است اعمال شود با توجه به اینکه اروپا به شدت نفت و گاز روسیه وابسته است در کوتاه مدت می‌تواند اعمال شود.
 
خط لوله‌ای که گاز روسیه را به آلمان و بخش‌هایی از اروپا می‌رساند بسیار برای اروپایی‌ها ارزشمند است مطمئنا زمان و هزینه زیادی برای جایگزین آن صرف خواهد شد تا اروپا بتواند از این خط لوله صرف نظر کند.
 
پالایشگاه‌های اروپا با نفت خام روسیه تنظیم شده است که به راحتی نمی‌توان برای آن جایگزین قرار داد در نتیجه این تحریم‌ها علیه روسیه به این سرعت و شدت بعید است که بتواند به مقام اجرایی برسد.
 
اروپا شاید بتواند در زمینه تبادلاتی که در رابطه با ورود تکنولوژی دارند تحریم‌هایی را در نظر بگیرند اما باید در نظر داشت روسیه به این زودی و با این تحریم‌ها از پای در نخواهد آمد و این کشور از فرصت به وجود آمده برای اینکه غرب را به ویژه آمریکا تحقیر کند وارد عمل شده است.
 
در رابطه با بحث تحریم‌های ایران، غرب این موضوع را مطرح کرد که ایران می‌خواهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند تا تهدیدی باشد علیه رژیم صهیونیستی و در نهایت آرامش منطقه را از بین ببرد، در نتیجه با این تفکر غرب دست به مقاومت‌ها و تحریم‌های جدی علیه ایران زد حتی کشور روسیه نیز در چند قطعنامه‌ای که علیه ایران به تصویب رسید همکاری کرد و تحریم‌هایی که علیه کشورمان اعمال شد  فراتر از آن چیزی بود که در قطعنامه شورای امنیت به تصویب رسید.
 
تاثیراتی که در اثر اعمال این تحریم‌ها در کشورهایی مانند روسیه و ایران می‌بینیم بسیار متفاوت است و تحریم‌ها نتوانست روسیه را به عقب براند بلکه تحرکات این کشور را در شرق اکراین بیشتر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، ایران ، روسیه ، آمریکا ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار