چگونه برترس خود غلبه کنیم

یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: همه ما در زندگی ترس‌هایی داریم ترس از تصمیم‌گیری، اشتباه کردن، پیری و خیلی چیزهای دیگر که باید بر آن‌ها غلبه کنیم.

ابراهیمی، آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ترس به طور خاص، کنار آمدن با توانایی‌های‌مان است، بسیاری از ترس‌های نابه جا از آن جا ناشی می‌شود که احساس می‌کنیم به اندازه کافی خوب نیستیم.
 
وی ادامه داد: یکی از دلایل کمبود عزت‌نفس و اعتماد به نفس این است که توان‌مان را پرورش نمی‌دهیم، اگر خود را در شرایطی خاص قرار ندهیم و توانایی‌های خود را نشناسیم و آن‌ها را پرورش ندهیم، سست و ضعیف در برابر ترسی که بازدارنده است باقی خواهیم ماند.
 
ابراهیمی با اشاره به این که ترستان را مدیریت کنید^ افزود: انسان باید با بررسی و شناسایی عوامل ترس راه‌های غلبه بر آن چاره اندیشی کند برخی از ترس‌ها ریشه‌های خرافی دارند و نباید به آن‌ها اهمیت داد ترس‌های خرافی منشا فرهنگی و ذهنی و آموزه غلط دارند و توجه به آن‌ها بر میزان ترس آدمی می‌افزاید.
 
وی ادامه داد: وقت‌شناسی از عوامل غلبه بر ترس است با در نظر گرفتن انجام امور مختلف می‌توان به بخشی از نگرانی‌ها پایان بخشید.  
 
ابراهیمی خاطر نشان کرد: تقویت فکری و روانی ضعف شخصیتی افراد را کمتر می‌کند با مطالعه، آموزش و تمرین و افزایش تجربه و حضور موثر در اجتماع می‌توان به تقویت روحی و معنوی خود پرداخت شخصیت بشری با این نوع کارهای فکری و تربیتی تقویت و با ثبات‌تر می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار