آقامحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رفتار آمریکا در نپذیرفتن "ابوطالبی" نشان‌دهنده خوی بی‌اعتقادی سردمداران کاخ سفید به قوانین بین‌المللی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سازمان ملل سازمانی متعلق به همه ملل جهان است، گفت: رفتار آمریکا در نپذیرفتن "ابوطالبی" نشان‌دهنده خوی بی‌اعتقادی سردمداران کاخ سفید به قوانین بین‌المللی است.

ابراهیم آقا محمدی نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره امضا قانون منع ورود سفیر جدید ایران به سازمان ملل از سوی رئیس جمهور آمریکا گفت: همانطور که از نام و قانون سازمان ملل مشخص است این سازمان متعلق به همه ملل جهان است و آمریکا نیز تنها یک عضو از این سازمان است.  

وی با بیان اینکه آمریکا رئیس سازمان ملل نیست،افزود: سازمان ملل  جزئی از خاک آمریکا نیست و این کشور هیچ حقی ندارد که در تعیین نماینده کشوری در سازمان ملل دخالت کند چرا که اصلا این موضوع ارتباطی با آمریکا و حاکمیت این کشور ندارند.  

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد:  این رفتار آمریکایی‌ها همان خوی بی‌وفایی و بی‌اعتقادی به قوانین بین‌المللی توسط سردمداران کاخ سفید را می‌رساند که معتقدند همه چیز را بایستی به زور حل کرد و تنها جایی که آنها به قانون توجه می‌کنند جایی است که زورشان نرسد وگرنه هیچ‌گونه اعتقاد و پایبندی به معاهدات بین‌المللی و قوانین بین‌المللی ندارد.  

آقامحمدی با بیان اینکه آمریکا با این اقدام خود استقلال سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد، اظهار داشت: آمریکا حق ندارد یک کشوری را که جزء اعضای اصلی و اثرگذار سازمان ملل است و حق عضویت پرداخت می‌کند را از معرفی نماینده جدید به سازمان ملل منع کند.

نماینده مردم خرم آباد  در پایان خاطر نشان ساخت: حال باید منتظر ماند و دید که دبیر کل سازمان ملل که البته بیشتر به عنوان یک عضو از کابینه آقای اوباما عمل می‌کند چه عکس‌العملی به این موضوع و به نقض آشکار قانون سازمان ملل نشان می‌دهد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار