"رادیکال‌های آزاد" را با "ویتامین‌c" اسیر کنید

ویتامین c یک ویتامین محلول در آب است که حاوی آنتی‌اکسیدان بوده و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویتامین‌ c یک ویتامین محلول در آب است که حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد.

انوشه با اشاره به وجود آنتی‌اکسیدان افزود: بنابراین این ویتامین نقش‌ مهمی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد دارد و مانند سایر ویتامین‌های حاوی این ترکیب در جلوگیری و درمان سرطان نقش دارد.

وی با توجه به نتایج تحقیقاتی که انجام شده است اظهار داشت: در بیمارانی که حتی تحت "شیمی درمانی" هستند ویتامین c تجویز می‌شود، زیرا باعث جلوگیری از رشد "سلول‌های سرطانی" می‌شود.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: حتی گفته شده که ویتامین c در روند شیمی درمانی کمک می‌کند و عوارض جانبی آن را نیز کاهش می‌دهد.

وی گفت: به دلیل اینکه سلولهای سرطانی و نیز رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند، تجویز ویتامین c در دوران درمان سرطان موثر است.

انوشه به انواع مصرف ویتامین c اشاره کرد و افزود: این ویتامین از طریق خوراکی، مواد غذایی و یا تزریق از راه ورید وارد بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: اگر بخواهیم سرعت ورود ویتامین c را در بدن بالا ببریم،‌ تزریق وریدی تحت نظر پزشک و در بیمارستان تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار