ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت جهت‌دهی هدفدار یارانه‌ها به فعالیت‌های حمایتی، امدادی و بیمه‌ای

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: جهت دهی یارانه و یا هر ثروتی دیگر به طرف فعالیت‌های حمایتی ، امدادی و بیمه‌ای ضرورت است، اما باید هدفدار و اصولی باشد تا موجب ضایع ساختن توان اشخاص نشود.

"ایرج ندیمی" نماینده گیلان،لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و درآمد حاصل از آن که باید صرف  اقشارکم درآمد شود،گفت: موضوع خدمات حمایتی، امدادی و بیمه یک واقعیت است، اما سوال ما این است که آیا روش‌های کنونی پرداخت‌ها پاسخگوی نیازهای افراد بوده، در عین حال که ما باید رویکردهایی برای حل مشکلات روزمره مردم داشته باشیم، این سوال وجود دارد که آیا پرداخت‌ها باید هدفمند باشد یا خیر.
 
ندیمی ادامه داد: شرایط امروز کشور نشان می‌دهد که نیازمندان جامعه تقاضاهایی دارند و افراد زیادی به نمایندگان متوسل می‌شوند تا به صف امداد و بهزیستی بپیوندند، اما این سازمان‌ها می‌گویند شرایط افزایشی نداریم .

وی اضافه کرد: این حرف درست ، شرعی و عقلی است که در آمد حاصل از یارانه‌ها صرف اقشار بی بضاعت شود، اما باید به این مسئله توجه کرد، که چرا این شرایط ایجاد شده  و باید به دنبال راه حلی باشیم تا  تعداد این افراد کم شده  و خودکفا شوند.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: صحبت‌ها و نظراتی در این راستا داده شده اما عملا سوال این است که چند درصد از مددجویان کاسته شده‌اند و به ازای آن گروه‌های دیگری توانمند شده‌اند، شعارها داده شده اما واقعیت کشور ، این اطلاعات را می‌دهد که باید مسائل کشورمان از راه‌های دیگری حل شود.

ندیمی تنها راه نجات این افراد را اشتغال و درآمد پایدار دانست و افزود: باید شرایطی ایجاد کرد تا حجم بیکاران کاسته ، حجم شاغلان از جهت کار مولد افزایش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: اولین پیشنهاد ما این است که هر پولی  که از راه هدفمندی یارانه‌ها کسب می‌شود، صرف تولید و اشتغال مولد شود و برای همه  اقشار مردم نه گروهی از آنان و  همه آنان که کار می‌کنند، چتر حمایتی داشته باشیم، چتر امدادی و بیمه‌ای یک بحث ملی است که تمام افراد جامعه زیر این چتر باشند تا آرامش و امید،شادی را به چهره آنان بیاورد، متاسفانه امروزه در جامعه رنگ چهره‌ها شاد نیست و میزان امید به آینده بسیار پایین است.
 
وی با بیان اینکه با ارائه خدمات حمایتی، امدادی و بیمه‌ای اتفاقات مثبتی برای مردم به وجود خواهد آمد ،تصریح کرد: نمایندگان برای عده‌ای از مردم که از لحاظ کارکردن دور نگهداشته شده‌اند مانند معلولان ، بحث توانمندسازی و خودکفایی را مطرح کردیم و سعی می‌کنیم پول را بهترمدیریت کنیم.

ندیمی ادامه داد: جهت دهی یارانه و یا هر ثروتی دیگر به طرف فعالیت‌های حمایتی ، امدادی و بیمه‌ای ضرورت است اما باید هدفدار و اصولی باشد تا موجب ضایع ساختن توان اشخاص نشود.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: پول را باید به صورت قرض داد، زیرا قرض بهتر از بخشش است، اگر نگاه ما به افراد تحت پوشش بهزیستی نگاه از سر بخشش باشد باختیم، اما اگر غیر از آن باشد، بردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار